Uppstallning

Har precis flyttat till nytt stall
Betalar 650 kr/månaden (sept-maj) Då ingår ut och insläpp alla dagar , 4 fodringar varav 2 fodringar är hö i hagen de månader det inte finns gräs, täcke av och på. Ljus fin box, rejäl vinterhage samt 3 st ENORMA sommarhagar, liten men bra ridbana samt 4 st jättesnälla hästkompisar. Ca 3 km till stor ridanläggning och jättefin skog.(Går utmärkt att rida dit över härliga gräsfält som man får rida på)Varmvatten och uppvärmd sadelkammare, dock ingen toa. (Finns utmärkta buskage en pyttebit från gården om det kniper ;)) Maten köper vi själv och var och en har gott om plats att förvara det. Juni-Aug betalar vi 500 kr/mån för sommarbetet. :)
 
I det stallet jag hade hästen uppstallad i vintras
betalde vi 500 kr i månaden för box(12 kvadratmeter
om inte större),hage, sadelkammare o morgonfodring.
O vatten o el då.
Kan ju tillägga att det enda som var bra
i det stallet var boxen. :smirk:
 
vi hyr ett helt stall med 16 boxar (kallhyra) för 5300 kr i månaden.
då ingår även tillgång till stallets alla hagar (beten på sommaren) och paddock.

vi har 5 egna hästar, och köper utöver den kostnaden all mat och strö.
vi betalar även 1200 kr/mån åt hon som bor på gården för att hon morgonfodrar,släpper ut, lunchfodrar, kvällsfodrar på vardagarna.

hagar och sånt måste vi reparera själva.

när vi hade alla andra 11 boxarna uthyrda, för 850 kr/mån (ing alla fodringarna och utsläppen jag skrev ovan), så tjänade vi bra på stallet.
våra hästar stod i princip gratis, vi var många som kunde turas om om helgpassen osv.
nu har vi endast 2 inhyrningar.
förut hade vi så många, för vi hade en som hyrde halva stallgången (8 boxar) och då var det ju bara 3 boxar kvar för oss att hyra ut.
efter hon flyttade så har vi inte lyckats hyra ut alla boxarna efter det.

det är stora många hagar, och underbara beteshagar.
jättebra ridvägar, hur mkt som helst. nära till ridhus, ordentlig välbyggd terränghinderbana, nära till sjöar osv.
stallet är rätt gammalt och lite slitet, men med nyrenoverat uppvärmt fikarum, stor sadelkammare, foderkammare.
inte så långt från stan.
 
Jag har nyss flyttat till ett nytt stall.. Ett trevligt stall fd ladugård som dom byggt själva. Varmvatten finns det =lyx, loge, sadelkammare, torkrum och stoora hagar! Betalar 500.- på sommaren (tillgång till box då med), 1000:- på vintern. På vintern ingår obegränsat med hö och/eller ensilage, havre och spån! Det står ca 8 hästar i stallet och man delar på alla fodringar och ut/insläpp.

Det ligger 5 km utanför en mindre stad, ca 16 mil väster om Stockholm.
Min häst är ett 17-årigt halvblod, som rids 4-5 dagar i veckan. Äter ca 15-16 kg hö/dag på vintern, så det här stallet passar perfekt! :bump:

Förut stod jag i ett litet stall på 3 boxar, då kostade det 400:-/månad och då ingick ut/insläpp, fodringar 3 ggr per dag och täckesbyten. Men då fick man köpa hö, spån och allt kraftfoder själv...Vilket var ganska drygt då det var många mil att hämta allt!
 
Där jag står nu:

530:-/månad inkl strö (torv) och el.
sen tillkommer ca 80:-/månad anläggningsavgift.
Hö, och krafftfoder köper man in själv...
Man delar på in/utsläpp och fordingar, brukar bli 2-3 pass/vecka. Mer på vintern eftersom dom får mat oftare då.
har tillgång till ridhus, 3 paddockar, (massa hinder) terrängbana, fin ridterräng oså. Tränare kommer minst 1g/vecka. (ligger 1,2 mil utanför Örebro)

Där jag stod förut:
2100:- + strö (2300:- brukade det bli...)
Då ingick hösilage, krafft, ridhus, paddock, skrittmaskin..
In/utsläpp delades på, hade ca 7 pass/månad.
4olika tränare kom varje vecka.. Ligger dryga 1mil utanför Örebro.
 
Precis utanför malmö (15-20 min med cykel från absoluta centrum)

Stall med sex boxar

Ingår:
Box
strö (halm)
foder (havre, korn, betfor, mineraler, 6kg hö)
morgonfodring och utsläpp mån-sönd + kvällsfodring sönd.

turas om att ta in och fodra på eftermiddagen samt att fodra kväll.

Ridbana ca 20*30 m

pris 2250kr per månad

Kallhyra 800kr (2 månader på sommaren är kallhyran 500 kr)
 
ja har min unghäst på lösdrift, det kostar 1200/månad, ligger nån mil utanför linköping. I detta ingår all skötsel (daglig koll, fodring, mockning av ligghall, vatten osv), och basfoder(hö/hösilage, havre, mineral, betfor). Hästarna binds upp 1-2 ggr per dag och får individuell kraftfodergiva. I stallet på gården finns uppbindningsplats, kallvatten, sadelkammare. Fina vinterhagar, perfekta unghästbeten med mycket backar. Bete kostar 400/mån och då ingår salt, mineral, daglig tillsyn.
Väl värt pengarna tycker jag!
 
jag hyr in mina hästar i ett stall strax utanför Helsingborg,
vi betalar 800 i kallhyra per box, å ingår inget alls. Ska vi ha halm till kostar det 150 kr extra per månad, ska vi själva köpa spån får vi betala 50 kr extra för att få bli av med det, per månad. På sommaren får vi betala full kallhyra 800 per box, plus 250 kr i månaden för gräshagarna, från juni till oktober. Stallet har 42 boxar så man har ett schema där man har ungefär en morgonfodring i månaden, sedan är det den som går sist frän vart stall som ger kvällsmat. Foding där emellan sköter man själv till respektive häst, detsamma med in och utsläpp. Vi har en ridbana, och sandpaddockar, ett mycket litet och mycket gammalt ridhus, där stora hästar knappt kan galoppera, tycker att det är ganska dyrt men det är så när det ligger nära städerna. :crazy:
 
Jag betalar 1100 kr i månaden. Då ingår:
in/ut släpp
sommar/vinterhage
havre/korn/betfor/mineral/saltsten/b-vitamin (ägaren till stallet matar)
halm
spolspilta
ridbana
massa fält att rida på
tvättmaskin skall komma (nångång :smirk:)
vattenkoppar och sadelkammare finns där med förstås.

Behöver inte hjälpa till med något om jag inte vill/är där. Men ser det som en självklarhet att hjälpa till med allt alltid, när jag är där. Kan hända att hon inte höjt min hyra pga av det.

Jag har ett fullblod som rids "lagom" dvs tränar till viss del, hyfsad kondis (ja, inte nu kanske :D) lite lek och lite träning med andra ord.
 
nästan pinsamt å berätta ju.. helt sjuka priser här i sthlm. :o
betalar ungefär 4200 i månaden för ponny. då ingår foder (hö, havre & korn) betfor & dyl får man köpa själv, ett täckesbyte per dar, in- och utsläpp, tillgång till ridhus & ridbana, fina ridvägagar (dock ligger stallet mellan motorvägen & järnvägen :crazy: )
finns de som betalar 5500 oxå. men de beror på helt va man vill ha för skötsel. man kan få mockat 7 dar i veckan, täckesbyte 2 grr om dan, få hästen riden, om den tex ska ha skydd i hagen mm.. hos oss går det även att ha hästen på utbildning. då vet jag inte riktigt vad priset ligger på. men inte e det billigt.. :crazy:
men det är ett fint stall & jätte trevliga människor! :) alla trivs jättebra =)
 
Jag köper eget hö/hösilage, förra året gick det på ca 25 kr/ dag. Köper dessutom kraftfoder och strö, mockar själv och gör iordning mat.
Stallet är ett litet stall med 6 boxar och lika många hästar, inklusive min.
Det som ingår är box, hage, in-utsläpp, täckesbyte vid behov, om jag är sjuk/bortrest får hästen mockat åt sig. Stor vinterhage, dock mindre sommarhage. Ingen ridbana men det finns en paddock drygt 1 km därifrån som man får utnyttja och man kan dessutom rida på fälten. Ridhus som man får hyra ca 3 km därifrån.
Det jag betalar i stallhyra? Ingenting! :love: Älskar stallet!
(Kanske kan säga att jag känner stallägaren sedan tidigare).
Både jag och hästen trivs jättebra!
 
Där jag hade min ena häst uppstallad (innan vi köpte egen gård), betalade jag 1500 kr i kallhyra! Dyrt tycker jag, men hade inget annat alternativ. :crazy:
Det som ingick var fodring och utsläpp på morgonen. Och så skodde stallägaren varannan månad.
Hö, kraftfoder och spån stod jag för själv.

Visserligen var det ett fint, fräscht stall med lagom stora hagar och fina ridvägar, men...

Jag är glad att jag har eget stall nu, med en kostnad på ca 1500 kr för tre hästar! :D
 
Hyra: 750 kr i månaden
Ingår i hyran: Foder, halm, hö, fri tillgång till paddocken och dess hinder.
Spån: Köpt per tunna, kring 5kr st.

Ridvägar finns det massor av, paddocken är nyligen förstorad, nya fina hinder. Dock inga titthinder att träna på. Tränare kommer ut oftast 2 gånger i veckan, på vintern får vi åka till henne.

Bor: Bara nån kilometer från stallet (cykel dit på ca 10min)

Ut och in går efter ett schema, helger är rullande.
Vi är så många att man bara har 1 ut och 1 in i veckan, + 1 lunch.

Foder som ingår: Hel och krossad havre, kornkross, betfor och miner.
 
Här är det gratis hos oss! En tjej hyr in 2 hästar i mitt stall och följande ingår: 2 mkt stora boxar, stora hagar + sommarbete, in- och utsläpp, 4 utfodringar/dag, täckesservice, ca 200 m till paddock, ca 8 km till ridhus. Här är väldigt mycket ridvägar, hon har ca 1 km från sin ytterdörr till stallet.
Kan ju tillägga att hon hjälper också till om jag inte har tid. Det blir väl nån gång per vecka som hon tar in alla hästarna. Detta ligger i Skåne.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
628
Senast: valy
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 639
Senast: Blyger
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: Hoarfrost
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 877
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp