UPS om man inte är hemma?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Bison
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 6 096

Bison

Trådstartare
Har fått paket av UPS flera gånger och alltid varit hemma, inga problem.

Nu väntar jag ett paket från England som bör ha kommit men jag har varit bortrest under veckan.
Vad händer med paketet då? Någon som vet?
Försöker de hur många gånger som helst eller lämnas det till posten?

Dhl och Shenker brular alltid ringa och kolla om man är hemma men UPS dyker bara upp och knackar på dörren.

Sv: UPS om man inte är hemma?

Tror att man får hämta på deras närmsta centrallager, det var iallafall så jag uppfattade det när jag kollade på dras hemsida i vintras.

Jag var jättenervös att missa en leverans från UK med UPS, just för jag läste överallt att de kommer utan förvarning och ringer på 1 gång och öppnar man inte så sätter de en lapp på dörren och sen får man vacker åka och hämta på lagret istället. Eftersom de två närmsta lagren ligger ca 2.5 timmes enkel bilresa från mitt boende så ville jag gärna undvika det.

Som tur var ville de nog inte köra ända ut på vischan där jag bor, så jag fick ett samtal från en lokal taxiservice som var på väg och frågade om jag var på den adressen som var på paketet. :)

Det bästa är nog att ringa kundservice och kolla vart paketet kan tänkas vara.

det är uthämtat, lämnat vid dörren och signerat av man. Vem då??????????????
Ingen har varit hemma här, gaaaahhh!!!

UPS ska göra tre utlämningsförsök och de ska vara påföljande dagar, men det sker sälla. Är det så att de lämnat ut till fel så är det deras sak att rätta, alla signaturer ska sparas hos deras underåkare och de kan begära att få se dem. Dvs är det så du ska göra nu, kontakta UPS och be om att få se signaturen. Det är ju möjligt att de har lämnat till någon granne, även om det inte är tillåtet. Är kollit helt borta så ska kunden ersättas. Kommer inte du någon vart så är det den som skickade paketet som ska begära information/erhålla ersättning.

Det har jag gjort och de vägrar hjälp mig :( Signaturen är FM, helt otroligt! De kräver inte ens leg på den de lämnar till, vem som helst kan alltså ta en paket, seriöst företag...
Har mailat den engelska butiken.

Då ska de kunna prata med just den chauffören. Tro mig, ligg på dem mer! Jag jobbade mot dem under hela mitt projekt på praktiken och de brukade ha oss att få fram sån information från våra åkare/chaufförer!

Ja senast förra veckan lämnade UPS ett paket till mina föräldrar till deras grannar, iofs pålitliga grannar som vi har mkt kontakt med, men ändå...

Men jösses vad läskigt!!!
Hur kan det vara godkänt att göra så?!

De är inte okej, så mycket kunde han säga men hjälpa mig, nej, inte en chans.

Gör en polisanmälan! Inte helt säker på vilken rubricering, men egenmäktigt förfarande borde UPS kunna göra sig skyldiga till kan jag tycka.

Ligg i! Jag hade också problem med UPS en gång för några år sedan, och de första jag pratade med var också ohjälpsamma. Kommer också ihåg att personen jag pratade med sa sak som den du pratade med, typ - det är inte okej men inte något jag kan göra åt saken... :confused: Eh, okej? Nu handlade inte detta om samma grundproblem som du har men känner så väl igen bemötandet.

Jag tror jag ringde igen för att få prata med en ny person, alt bad jag om att få tala med någon "högre upp" (det är ju trots allt "bara" kundservice man får prata med) - minns inte riktigt. Kom i vilket fall som helst i kontakt med en äldre person som blev mycket upprörd över hur den tidigare personen bemött mitt ärende, hon tog namn på personen som jag pratat med tidigare och skickade sedan min försändelse med en taxi direkt hem till mig.

Har haft samma problem har i uk, de lamnar hos vem som helst och ber inte om leg.

Sist havdade att vi inte vart hemma (vi var tva personer inne hela dagen) och att de lamnat hos "en granne" det tog mig 3 dagar att hitta ratt granne ett par kvarter bort. :meh:

De lämna ut min dator till mig ute på gatan utan att kräva leg också. Ingen fara skedd eftersom datorn hamnade i rätt persons händer, men vem som helst hade ju kunnat hävda att det var deras dator. De frågade inte ens efter namn.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: cewe
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
793
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 454
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 833
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka