USB till både Mac och PC

Wysiwyg

Trådstartare
Hur bär jag mig åt för att föra över .avi-filer till ett USB-minne från en Mac men som även fungerar att spela upp på en PC? Går det ens en gång?

Det handlar om ganska stora volymer, runt 35 GB.

Sv: USB till både Mac och PC

Oops, råkade visst bli ÄU istället för Datorer :o Trianglat så moderatorn flyttar förhoppningsvis snart.

Klart det går! .avi är ju Windows (alltså PC format) från början.
Pröva att zippa (komprimera) filerna så tar de mindre plats.

Sen är det få USB minnen (om de ens finns) som rymmer såpass mkt, rekommenderar en extern hårddisk istället :)

Senast ändrad:

Jo fast jag tänkte skicka filerna till en kompis som födelsedagspresent och jag har liksom inte råd att lägga ut så mycket pengar som en extern hårddisk kostar :(

Kanske kan fungera med 2 st BlueRayskivor? Hittade några som skulle rymma 25 GB. Eller ska det vara speciellt filformat på dem? :o

Alltså det duger ju med "vanliga" DVD också, men då behöver du ju fler.

Men Blue Ray borde fungera

Obs!
För att bränna BlueRay måste du ju ha en sån speciell brännare + att den som ska titta på skivorna måste ha en BR spelare...7

Så då är det ju enklare med vanliga DVD skivor, även om det går åt fler. Men även där måste du ju tänka på att din kompis DVD spelare stödjer det formatet, men det borde den göra.

Senast ändrad:

Hon har en "vanlig" PC. Kan inte märke osv men den borde väl ta vanliga format tycker man :)

Ja det borde den göra. & ska hon spela upp den på DVD spelare måste den stödja DivX, men det gör ju de allra flesta, om den inte är väldigt gammal :)

35GB? Min första rekommendation skulle vara att koda om filmen till MPEG2, XviD, DivX eller något liknande.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 997
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: Sharpless
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 632
Senast: Dentaku
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 603
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022