Bukefalos 28 år!

Utekaniner, hur länge?

sockerdricka

Trådstartare
Min kanin bor ute på våran terass i en utebur. Terassen är inglasad men har ingen värme så hon har väl mest blåst skydd i så fall.
Men nu till saken, hur länge kan jag ha henne inomhus?
Jag har hört att kaniner kan börja ställa om sig till värmen och där med börja fälla o.s.v vilket inte är så bra eftersom dom ska ut igen.

Tack på förhand. :)
 
Asså, kaniner tål i princip mkt hög kyla, bara det inte drar. men man ska inte ta in en aknin som är utekanin och som vant sig vid kylan. även om det bara är en liten stund, så ska man akta sig. kaniner har lätt för att anpassa sig, och det akn medföra att den, när den kommer ut igen får en chock av nåt slag.
;)
 
Det är riktigt, kaniner har lätt för att ställa om sig men de kan även lätt få en slags värmechock om de kommer in från -20 grader.
Du får nog klä på dig ordentligt och umgås med din kanin ute. Det är bra att du aktar den för drag och se till så inte vattnet fryser och att den har hö och halm att gömma sig i.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 318
Senast: ako
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 482
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 375
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp