Uthyrning av box

xandoor

Trådstartare
Jag behöver lite hjälp av er.

Jag ska för första gången hyra ut boxplatser i mitt stall.
Vad ska man skriva in som regler i kontraktet ?

Och sen undrar jag hur gör man med torven, det kommer att ingå 1 bal / vecka i hyran. Men hur gör man när boxen ska fyllas upp för första gången när de flyttar in och vid den årliga städningen då bäddarna ska bytas ?

Det är stora boxar så det kommer att gå åt många säckar att fylla upp boxen med.
 
Sv: Uthyrning av box

Man bör väl försöka få med allt vad som ingår i hyran, vilka förpliktigelser du som hyresvärd har och vilka förpliktigelser dina hyresgäster har. Regler för uppsägning är åxå viktigt.
(allt allt allt som man kan tänkas bli minsta lilla oense om helt enkelt)

Ang torven tycker iaf jag att "boxuppfyllning" ska ingå i hyran vid de tidpunkter då hyresvärden begär att boxarna ska tömmas (vanligtvis i samband med sommaren), samt om en ny hyresgäst flyttar in i en tom box. (Typ 3 el 4 balar, mer får vara upp till hyresgästen kan jag tycka)
 
Sv: Uthyrning av box

Beror på vad som ingår i hyran. I min boxhyra ingår normalt inte strö. Jag har skrivit in i kontraktet att hyresgästen själv fyller boxen, ansvarar för bädden samt tömmer och tvättar boxen vid betessläpp eller flytt. Om strö ingår i boxhyran blir det nog enklast om stallägaren står för att fylla boxen, städning står fortfarande hyresgästen för.

Tänk efter hur du vill ha det och skriv sen ett utförligt kontrakt så undviker du onödiga missförstånd. Gå igenom kontraktet tillsammans så att inget missas.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
917
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: Bee
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 108
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 099
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp