Utomatisk utloggning

silverblom

Trådstartare
Jag blir utomatiskt utloggad på jobbet hela tiden så fort jag inte gör något på några minuter vi har windows 7. Hur ändrar jag detta?

Har vart inne i energialternativ och ställt om men det hjälper inte

Utloggad från vad? Buke? Jobbets nätverk?

Det är inte alls ovanligt att större nätverk har en inbyggd funktion att användare loggas ut vid inaktivitet, det kan ju t.ex bero på att man vill förhindra att obehöriga kommer in i nätverket.
(universitetet där jag läser har ett sånt system)

Jag blir utomatiskt utloggad på jobbet hela tiden så fort jag inte gör något på några minuter vi har windows 7. Hur ändrar jag detta?

Har vart inne i energialternativ och ställt om men det hjälper inte
Handlar sannolikt om jobbets IT-säkerhetspolicy. Datorerna är antagligen inställda så och det ska inte vara möjligt att ändra.
Du får helt enkelt klaga hos högsta ledningen ;)

Men inte loggas ni ut, ni menar att bara att ni måste låsa upp datorn med lösenord, va? Att loggas ut är något annat.

Om du inte kunnat göra inställningen är det nog så att funktionen är låst för att andra inte ska kunna ta över din dator. På mitt jobb måste vi låsa datorn direkt när vi lämnar den av säkerhetsskäl, jag tycker inte det är jobbigt att låsa upp den.

Sitter jag vid datorn men pysslar med annat ser jag till att röra på musen då och då.

Men inte loggas ni ut, ni menar att bara att ni måste låsa upp datorn med lösenord, va? Att loggas ut är något annat..
På universitetet loggas i (studenter) ut från studentwebben efter en stunds inaktivitet, utan att datorn sätts i viloläge eller nåt. Det räcker att man sitter på nån annan websida och läser en stund.

På universitetet loggas i (studenter) ut från studentwebben efter en stunds inaktivitet, utan att datorn sätts i viloläge eller nåt. Det räcker att man sitter på nån annan websida och läser en stund.

Ja, det är också vanligt! Men jag förstår det som att TS dator låser sig vid inaktivitet, detta utifrån att hen skriver om vilket OS hen har och att hen varit inne i energialternativ. Då blir man inte utloggad från sitt konto utan datorn blir bara låst!

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
394
Senast: sweep
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
560
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår