utrymme för bagge

Lena

Trådstartare
hur mycket plats behöver en bagge ha. vi vill inte blanda honom med tackorna då vi riskerar inavel men vi vill heller inte göra oss av med honom då han är ett jättefint och snällt djur.
Då det finns tankar på att köpa en ny bagge undrar jag nu, hur stor fålla behöver den gamla (som kommer att stå i närheten av tackorna så han inte är ensam).
 
har aldrig funderat över det, men kostar inte det ganska mycket pengar??? Dessutom är baggen ca 4år, så jag gissar att "Baggbeteendet" borde sitta kvar även efter kastrering...? :confused:
 
Säjer man inte generellt minst 1 kvm/får? Ska han vara ensam kan du ju ge honom något mer än så, men det behöver ju inte vara nån jättebox..

Baggbeteendet har jag ingen aning om ifall det försvinner efter kastrering (är ny som fårägare, sen i våras), men det kan ju i alla fall inte bli några inavelslamm... (här finns en LITEN risk att jag får några stycken inavelslamm nästa vår, då mitt ena bagglam nog hann bli könsmogen innan han togs från flocken :crazy: Dock är det nog egentligen bara hans mamma som han var närbesläktad med, så det blir ju ingen katastrof. Fast jag hade hoppas slippa lamm alls...)
 
Tack för era svar, nu får vi se om baggen blir kvar eller säljs/slaktas då en ny bagge ska komma hit. (hoppas vi kan ha kvar honom då han är jättemysig). :p
 
Tack för era svar, nu får vi se om baggen blir kvar eller säljs/slaktas då en ny bagge ska komma hit. (hoppas vi kan ha kvar honom då han är jättemysig). :p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 384
Senast: Avalbane
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 098
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 401
Senast: Guldaskig
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 960
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp