Bukefalos 28 år!

Utsällningsfråga

E

elezdam

Har en fråga, försökte leta men jag hittade ingenting också la internet av.

Har en hanhund (Grand Danois), som för tillfället är 3 månader. Är mycket intresserad av att ställa ut honom men till saken hör den att han bara har släppt ned en kula än så länge, den andra finns också där men den har inte kommit ned ännu.

Till frågan: Är det något mening att ställa ut än fast båda kulorna inte kommit ned eller blir man diskad på fläcken?
 
Sv: Utsällningsfråga

Mening finns väl ändå, du får helt enkelt se det som träingstillfälle inför framtidens bravader :)

De kommer säkert anmärka på att båda inte är nere men han är ju samtidigt inte så gammal heller. Så ställ du ut honom!
 
Sv: Utsällningsfråga

4 månader är den yngsta åldern man kan ställa en valp. Även på inoffare ska de ha kulorna nere. Har de inte det åker hunden ut med en nolla.

Om det inte spelar någon roll, så åk dit och ha kul och se det bara som träning :)
 
Sv: Utsällningsfråga

När jag köpte min hund numer två hade hna inte fått ned bådda så jag tog mig nöjet (eller inte) att massera lite nätt då och då för att ev göra de lättare att hita rätt.
Din hund är än ung och min var inte 4 mån nästan 5 när hans trillade ned.
 
Sv: Utsällningsfråga

Det kan ju vara roligt att få ett omdöme om hunden i övrigt :)
Även om kullan inte kommit ner.
 
Sv: Utsällningsfråga

Precis!

Sen är det ruskigt bra träning att vara på utställning med, massa folk och hundar överallt.
 
Sv: Utsällningsfråga

Förlåt om jag stjäl tråden lite men..
.. ungefär när trillar kulorna ner på en hund?:confused:
 
Sv: Utsällningsfråga

Oftast har de kulorna nere redan före 8 veckors ålder, men för vissa tar det längre tid innan de trillar ner.

Har hunden blivit + 6 månader och fortfarande bara har en/ingen kula nere skulle jag klassa den som krypt..
 
Sv: Utsällningsfråga

Oj då..... Min blir 6 månader på tisdag och har inte sett antydan till några kulor än..:crazy:
 
Sv: Utsällningsfråga

Lite halvt OT, finns en dvärgschnauzer här i närheten som har en kula bara.
För något år sen blev han ganska dålig, och vid undersökning så fick de reda på att han hade en livmoder :eek:
En annan hane ur samma kull fick samma problem, och samma sak där, en livmoder...
 
Sv: Utsällningsfråga

Nej, enligt veterinärkollen som gjordes vid 8 veckors ålder ska han kollas igen efter 6 månader då inga kulor syntes då heller..
Så vi får väl se om de trillar ner snart:crazy:
 
Sv: Utsällningsfråga

Jag skulle inte ha höga förhoppningar om det, om det vore min hund..

Vad säger uppfödaren? Jag hoppas han inte var köpt till utst./avel etc.??
 
Sv: Utsällningsfråga

Nej till sällskap..
Men hade hoppats på att ställa ut honom någon gång.. Men de får bli lydnad/agility istället.

Har inte pratat med uppfödaren.. Har inte reflekterat över det förrän jag såg denna tråden:crazy:
 
Sv: Utsällningsfråga

Tack för alla svar :)
Ska se vad uppfödaren säger om saken, men det lutar åt det hållet.. Och idag har jag faktiskt sett den, så jag kanske ska följa någons exempel här o massera lite?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 370
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 193
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 952
Senast: iNHALE
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 339
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp