Bukefalos 28 år!

Utställning -bilder länkat!

Novelette

Trådstartare
Japp då var vi iväg på vår andra utställning!
Denna gången var det enbart för taxar och utomhus så det lyckades bli några bilder där man faktiskt ser vad de ska föreställa:p

http://www.fotogalleriet.se/alb_show_id90607_page0.html

Vi mätte även in Nikita trots att hon bara är 7 mån(slutmätn. 15 mån) men det är ju bra att öva. Hon mätte 34cm och 35cm är ju gränsen för standard så jag hoppas hon slutat växa så jag få ha min lilla dvärgtax:) Fast hon är ju förstås bäst hursom.
Här är bedömningen:
Stor tikvalp av trvlig modell. Långsträckt med vackra linjer. Mkt vackert huvud och uttryck. Bra över- och underlinje. Ngt korta överarmar. För övrigt välvinklad med flytande parallella rörelser. Utmärkt färg och päls. Mkt trevligt temperament. Mkt välvisad. Bästa valp!

Det var jätteskoj! BIR-rosetten innebar ju att vi skulle in igen men det gick fortare än räknat så jag hann inte byta till utställningskopplet...men det gör inget. Det gick ju bra ändå för vi blev BIS 3 valp.
Och hon fick Hederspris också:banana:

Det var många som kom fram och undrade över Nikitas speciella teckning. Det var 88 taxar där och ingen enda som var lik. Men vi såg många fina hanar som man kan tänka sig i framtiden som fästman:o ;)
 
Sv: Utställning -bilder länkat!

Superfin var hon! Grattis förresten. Jag måste få fråga dig hurdan hon är i humör?
 
Sv: Utställning -bilder länkat!

GRATTIS till den fina placeringen :banana:
Hon är verkligen jätte söt din vovva :love:
 
Sv: Utställning -bilder länkat!

Tackar:)
För det första så är hon väldigt sällskaplig och älskar människor.
Hon gillar att busa runt men är ändå väldigt lugn och framförallt är hon inte skällig. Hon skäller vid enstaka tillfällen vid lek eller om andra hundar skäller.
Hon är väldigt lydig faktiskt men visst är det så som dikten säger : "Född till slav är ingen tax, kommer kallad men ej strax." Hon funderar gärna innan.

Nu är jag ju rätt partisk men helt ärligt så kan jag inte peka på några svagheter alls hos henne som jag skulle varit utan.

Min förra tax var inte så lydig och skällde mycket. Hon hade en dålig uppväxt och kom inte till mig förrän vid 4 mån ålder. Hon var väldigt nervös och rädd för allt. Hade bott i källaren tills jag köpte henne.:(
 
Sv: Utställning -bilder länkat!

Ja visst är hon!:) Tack!

Nästa utställning hoppas jag att vi får gratta varann för vinster:bump: :D
 
Sv: Utställning -bilder länkat!

Vad fruktansvärt! (med den förra). Jag har en strävhårig (nåja lockig men han SKA vara sträv) dvärg och han är ju inte så vänlig alla gånger. Men det är alltid intressant att höra hurpass andras taxar är i humöret. Skönt att du har en ängel :D !
 
Sv: Utställning -bilder länkat!

Vad är det som felar då?Kan han bitas eller?

Min har faktiskt visat 2ggr att hon inte tar vad som helst. Båda gångerna mot min pojkvän. Ena gången försökte han ta ifrån henne ett grisöra och andra gången skulle han ha med henne in i duschen för en avsköljning. Båda gångerna visade vi dock att det inte var acceptabelt och hon har inte visat några andra tecken på att vara aggresiv.

Så nog har hon sina sidor hon med men det är inget vi har haft något problem med eftersom vi har visat henne att vi står över henne i rang.

Jag tycker att det ändå är bra att hon har lite eget tänk och inte tar vilket skit som helst om jag uttrycker mig så. Jag vill ha en hund som ändå tänker lite själv.:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu har jämtisvalparna varit på sin första utställning och jag är så himla glad o nöjd:) Först det viktigaste av allt; de var så lugna...
Svar
10
· Visningar
1 060
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Jag och min lille tax var på utställning idag! Det var premiär för oss båda. Det var en inofficiell utställning för alla raser. 243...
Svar
13
· Visningar
994
Senast: Novelette
·
Övr. Hund Ja så var det då dags igår för den stora prövningen. Jag skrev för ett tag sedan en tråd om tips hur man visar en schäfer på...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: antiloop8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp