Utställningschampionat

Sandra78

Trådstartare
Om en svensk hund är norsk utställningschampion, då går den ju i championklass i Sverige. Men i vår ras krävs det bruksmeriter för SE UCH. Inte kan väl den norska "championen" bli SE UCH så länge den inte har bruksmeriter?

Sv: Utställningschampionat

Om en svensk hund är norsk utställningschampion, då går den ju i championklass i Sverige.

Inte om man inte anmäler den dit. Det går lika bra att anmäla i andra klasser (öppen och bruks/jakt). Och nej, hunden som är norsk champion kan inte bli svensk champion om den inte har meriter nog att bli svensk champion.

Sv: Utställningschampionat

Har hunden tävlat och erhållit de resultat som krävs för att ställas i bruksklass, och kan styrka det med dokumentation, kan den tilldelas cert enligt SKKs championatregler.

"Utlandsägd hund som innehar working class certifikat (wcc) äger rätt att deltaga i bruksklass."

Har den redan ett norskt championat så förstår jag varför de hellre ställer i championatklass, de kan ju fortfarande få certet i konkurransen utan att ställa i bruksklassen om de har meriter på hunden och därmed har rätt till cert dvs.

Går den i championatklass utan bruksmeriter skulle jag tro att de är ute efter CACIBet som krävs för att få titeln Internationell Uställningschampion. Det behövs det inga bruks/jaktmeriter för att få.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 488
Senast: Migo
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 311
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 957
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka