Vabba eller sjukskriva sig

Empalie

Trådstartare
Hej! Jobbar som lärare på en kommunal skola och har varit hemma idag och kommer vara hemma imorgon också. Jag är sjuk och min femåriga dotter är också sjuk. Typ lika sjuka. Vad tjänar jag bäst på rent ekonomiskt? Att sjukskriva mig själv båda dagarna eller vabba för dottern?
Mvh Empalie
 
Hej! Jobbar som lärare på en kommunal skola och har varit hemma idag och kommer vara hemma imorgon också. Jag är sjuk och min femåriga dotter är också sjuk. Typ lika sjuka. Vad tjänar jag bäst på rent ekonomiskt? Att sjukskriva mig själv båda dagarna eller vabba för dottern?
Mvh Empalie
Om du vabbar slipper du karensavdraget
 
Hej! Jobbar som lärare på en kommunal skola och har varit hemma idag och kommer vara hemma imorgon också. Jag är sjuk och min femåriga dotter är också sjuk. Typ lika sjuka. Vad tjänar jag bäst på rent ekonomiskt? Att sjukskriva mig själv båda dagarna eller vabba för dottern?
Mvh Empalie
Det beror nog på hur länge du är sjuk. Är det bara någon dag eller tre är vab bäst (om ni har karensdag), sedan bör det vara bättre att sjukskriva sig. Taket på sjukpenninggrundande inkomst vid VAB är väl bara ungefär 30 000 i månaden?

Har inte vabbat sedan 2022 men då fick jag 721 kr/dag vilket bör vara maxbelopp.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 265
Senast: MML
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 536
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Hej! Nu har jag varit sjuk från mitt jobb i två veckor. Jag anmälde inte inte till försäkringskassan då jag dels trodde att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 212
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 005
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp