Vaccination - "biverkningar"

boccia

Trådstartare
Min dotter vaccinerades för 3 veckor sedan (1-årsvaccineringen). Enda reaktionen på vaccinationen var en pytteliten rodnad runt injektionsplatsen, inget konstigt alls. Men när rodnaden la sig efter ett par dagar så hade hon kvar en förhårdnad inne i låret, och har fortfarande kvar den. Förhårdnaden är stor som en ärta, och hon verkar inte ha några som helst obehag av den. Är det en vanlig reaktion (har inte varit med om det någon gång förut, varken denna dotter eller min äldre dotter) och hur länge brukar isf förhårdnaden vara kvar innan den går bort?

Sv: Vaccination - "biverkningar"

Li har fått en förhårdnad hon också, och märket är blått, stort som en krona ungefär på överarmen. Hon har haft det ett halvår nu. I morgon ska hon in för nästa vaccination, så jag tänkte fråga om det märket kommer att bli permanent.

På min dotter syns det ingenting alls, men man känner "ärtan" när man tar henne på låret. Hoppas att det inte blir permanent, varken på min eller din dotter. Särskilt inte ifall din dotters märke är blått också..

På min dotter syns det ingenting alls, men man känner "ärtan" när man tar henne på låret. Hoppas att det inte blir permanent, varken på min eller din dotter. Särskilt inte ifall din dotters märke är blått också..

Var på BVC idag och passade på att fråga. BM sa "Men det där ser ju JÄTTEFINT ut, då vet man att vaccinationen har tagit". :crazy: Jättefint, med ett blått märke och som du säger, en knöl, stor som en krona på överarmen. Och BM sa även att det högst troligt kommer att se ut så. :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka