Bukefalos 28 år!

Vaccination på katt, samma som hund?

Sv: Vaccination på katt, samma som hund?

Kattpestdelen i vaccinet räcker två år, kattsnuvan bara i ett, så vill man ha skydd mot båda så är det varje år som gäller, vilket de flesta oxå gör.
 
Sv: Vaccination på katt, samma som hund?

Och nu ska jag förstöra för dig.;) Det beror på vaccinet. Tricat och Purevax RCP ger kattpestskydd i 3 år och beroende på smittryck och smittorisk kan du behöva fylla på med snuva varje år (men för strika innekatter kan vaccination vart tredje år räcka).

För andra sorter kan andra rekommendationer gälla.
 
Sv: Vaccination på katt, samma som hund?

ahaa... ja för mina är tänkt som innekatter :p
 
Sv: Vaccination på katt, samma som hund?

På årets veterinärmöte rekomenderades 3 år i normalfallet för alla levande vaccin.
PL
 
Sv: Vaccination på katt, samma som hund?

Jag vaccinerar min lilla plutt varje år :O är det fel? Tror det är både mot kattsnuva och kattpest varje gång men inte säker. Enligt djursjukhuset ska vi komma en gång per år. Hur gör ni andra?
 
Sv: Vaccination på katt, samma som hund?

Mot kattpest är det onödigt att vaccinera varje år. Om du inte använder avdödat vaccin (om du inte vet vilket vaccin som används är det troligen levande, avdödat brukar man få be om).
 
Sv: Vaccination på katt, samma som hund?

Kollat lite nu. Sist fick hon ett vaccin som bara gav skydd mot kattsnuva och calici i 1 år. Året innan fick hon visst ett annat vaccin som var mot kattpest och räckte i 3 år. Se det verkar ju stämma:p Borde ha bättre koll på vad de ger min älskling. Däremot har hon åren innan vaccinerats mot all 3 varje år, onödigt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej alla! Min katt drack precis upp lite soja och undrar om det är okej, är det giftigt för katter?
Svar
4
· Visningar
603
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: ufot
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
358
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
357
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp