Bukefalos 28 år!

Vaccinationskostnad

TantEster

Trådstartare
Hejsan!
Jag är intresserad av att få veta hur mycket ni betalar för att få er/era häst/ar vaccinerade? Kalla det marknadsundersökning... :idea:
 
En häst vacc av distrikts veterinären kostar 500 kr med resa och allt. Har man fler hästar så kostar resten 300 kr per häst. Kombispruta mot stelkramp/influensa.
 
jAG BETALAR 150KR FÖR HÄSTINFLUENSA VET. KOMMER HEM (HELSINGBORG) :bow:
 
Jag betalar 500 kr för hästinfluensa och botulism. Då kommer veterinären till stallet och resan ingår i priset.
 
jag fick betala 1100 kr senast hon var ut, började med grundvaccinering på hingstungen (grund hästinfluenca+stelkramp) och botulism. Shettisen fick lite botulism tror jag.. Bor i västmanland..
Kommer bli ASDYRT om hon ska fortsätta ta de summorna med tanke på att det är några sprutor kvar på fölis, billigare att köra ner honom till kliniken och åka hem igen, spruta honom där..

Mvh Lisa..
 
200 för stelkramp
200 för influensan
veterinären åker ut till stallet då
 
300kr
(gången innan fick vi ta ut vet och vaccinera vilket blev svindyrt! runt 1300...)
 
Hmmm *fundera* för 600kr får jag stelkramp, influensa och botulism och jag tror att det är fördelat på 50kr för tetanus, 250kr för A2 och 300 för botox-vaccinet.
 
gjorde det i går :D(19/12)
kostade 300kr för själva vaccinet
sen fick jag ju betala inställelse arvode och bensin 150+50.
bor i Haninge kommun....
mvh/Arabizar
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 489
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 816
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Funderarn
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp