Vaccinera mot allergi?

Fossing

Trådstartare
Jag älskar djur, särskilt hundar och katter. Är tyvärr allergisk, men har hört att man kan vaccinera sig mot det. Är detta sant? Det skulle göra min värld så himla mycket bättre!!!
Hur går det till? Fungerar det????

Sv: Vaccinera mot allergi?

Ingen anning faktiskt... men ring och fråga din vårdcentral:idea:

Sv: Vaccinera mot allergi?

Det är hyposensibilisering du menar tror jag.

Här finns lite frågor och svar om det: http://www.clarityn.com/fragor/hyposensibilisering

Jag vet inte hur lätt det är att få det gjort om man inte har problem som handikappar en i ens vanliga vardag (eftersom det kan vara lite halvfarligt), men du kan ju i alla fall höra med din läkare!

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
766
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 345
Senast: Bison
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Lyssnade lite på riksdagsdebatten om hundsmuggling och blir sååå beklämd. Nu hamnade jag mitt i och ärligt talat orkade jag inte lyssna...
Svar
5
· Visningar
745
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈