Vaccinering av föl

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Pacific ocean
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 881
P

Pacific ocean

Hej!

Jag har ett halvblodsföl född den 12e Maj 2008. Han fick sin första vaccinationsspruta den 29e Oktober, alltså när han var ungefär 5,5
månader gammal. När ska han få nästa spruta?

Tack i förhand! :)

Sv: Vaccinering av föl

Vad vaccinerar du mot?
Stelkramp och/eller influensa? Boutulism?

Bra fråga :o
Uppfödaren sa att han blivit vaccinerad mot allt den 29e Oktober, så då tänkte jag att jag säkert måste följa upp med vaccination igen om några månader och ville veta mer om vad det är man vaccinerar mot uppföljande gång och när man ska göra det :crazy:

Sv: Vaccinering av föl

I stort sett alla grundvaccinationer har 4 veckors mellanrum.

I alla fall stelkraamp, influensa och botulism.

Så har din fått första grund, ivad det nu är, den 29 oktober så ska den ha nästa den 29 november.

Har du sen botulismvaccin med så ska den sedan ha sin tredje den 29 december.

Ring och fråga fd ägaren i VAD den har påbörjat med för vaccin
AM

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
745
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 389
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Freazer
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 557
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka