Vad är bästa tillskottet för leder?

Djurjouren

Trådstartare
Mitt nya projekt är knakig i lederna. Han var smidig och fin tills jag trappade upp träningen men nu är lederna alldelles torra, typ ingen fungerande ledvätska och detta är jämnt runt om, dvs alla leder som jag kan komma åt är likadana så det är ett allmänt problem i hela hans kropp- Jag har aldrig ledproblem på mina pållar så jag står ovetandes, det krävs nått tillskott för kör jag nu så går allt brosk och dylikt åt helvete så jag behöver nått som ger nyproduktion av ledvätska, gör den rikligare och tjockare.
Vad funkar bäst?
 
Sv: Vad är bästa tillskottet för leder?

Jag hade ett tillskott från Wiromin, Muscle Power tror jag det hette. Det hjälpte min dåvarande häst både muskulärt & på lederna. Slutade med det en period men fick börja igen då hon blev helrutten i kroppen..
 
Sv: Vad är bästa tillskottet för leder?

Mitt nya projekt är knakig i lederna. Han var smidig och fin tills jag trappade upp träningen men nu är lederna alldelles torra, typ ingen fungerande ledvätska och detta är jämnt runt om, dvs alla leder som jag kan komma åt är likadana så det är ett allmänt problem i hela hans kropp- Jag har aldrig ledproblem på mina pållar så jag står ovetandes, det krävs nått tillskott för kör jag nu så går allt brosk och dylikt åt helvete så jag behöver nått som ger nyproduktion av ledvätska, gör den rikligare och tjockare.
Vad funkar bäst?

Stride är väldigt bra för lederna. Flexijoint är också bra.
 
Sv: Vad är bästa tillskottet för leder?

Bästa tillskottet till en häst med led problem är Glukosamin.:bump:
Med det tar minst två veckor innan man ser någon effekt.
Ganska dyrt är det med.:(
 
Sv: Vad är bästa tillskottet för leder?

Nej. I vart fall var de tint edet för några månader sedan. Men det finns de som tror att det kommer bli karens på det.
 
Sv: Vad är bästa tillskottet för leder?

Knapprån-
Jag köpte efter massor av runtfrågande Stride (hette det så..)
Det är det som flest tillfrågade har bra erfarenheter av-
1000 spänn för en månad.....hua, det är mer än han äter för på en månad....
 
Sv: Vad är bästa tillskottet för leder?

Vet många som talat sig varma för Steel Joint. Framförallt finnarna är förtjusta i det....
 
Sv: Vad är bästa tillskottet för leder?

Mitt nya projekt är knakig i lederna. Han var smidig och fin tills jag trappade upp träningen men nu är lederna alldelles torra, typ ingen fungerande ledvätska och detta är jämnt runt om, dvs alla leder som jag kan komma åt är likadana så det är ett allmänt problem i hela hans kropp- Jag har aldrig ledproblem på mina pållar så jag står ovetandes, det krävs nått tillskott för kör jag nu så går allt brosk och dylikt åt helvete så jag behöver nått som ger nyproduktion av ledvätska, gör den rikligare och tjockare.
Vad funkar bäst?

Hur vet du att han inte har någon fungerande ledvätska? (det måste ju göra fruktansvärt ont.....)

För att sedan ge någon form av svar på din fråga. De produkter jag testat är:
NAF Superflex (glukosamin, chondroitin sulfat) + NAF MSM (hästen blev tokig i övrigt ingen märkbar förändring)
Bio Synov (ingen märkbar förändring)
Steel Joint (mineraltillskott - ingen märkbar förändring)
Biopromin (mineraltillskott - alla hästar var friskare och tålde påfrestningar bättre)
VAnligt nyponpulver (ingen förändring)
Hyben Vital (nyponpulver Litovet - hästen blev markant bättre, denna häst var dock fylld i alla leder innan och allmänt skör, lederna torkade ur mer och hästen tålde att startas regelbundet).
Tuppkam intravenöst (ingen märkbar förändring)

I övrigt har jag använt olika örter med positivt resultat, hur de påverkar ledvätskan låter jag dock vara osagt.

Du får nog ta och testa akupunktur. Det kan balansera upp obalansen i hans kropp och öka produktionen av ledvätska.
 
Sv: Vad är bästa tillskottet för leder?

Om man lägger handen på hans leder så knakar och knarrar det riktigt obehagligt, sträcksenorna har svårt att glida över kotan med inflammation som följd etc.
Hästen har en historia av massor med skador och jag förstår varför nu.
Så fort träningen trappades upp så gick ledvätskan och gömde sig nånstans typ.
Ont gör det säkert, men jag slutade träna så fort jag märkte det och jag har satt igång honom ganska bra med hjälp av magneter.
Om jag hade tränat honom nu så hade han med största sannolikhet smält.
 
Sv: Vad är bästa tillskottet för leder?

Om man lägger handen på hans leder så knakar och knarrar det riktigt obehagligt, sträcksenorna har svårt att glida över kotan med inflammation som följd etc.
Hästen har en historia av massor med skador och jag förstår varför nu.
Så fort träningen trappades upp så gick ledvätskan och gömde sig nånstans typ.
Ont gör det säkert, men jag slutade träna så fort jag märkte det och jag har satt igång honom ganska bra med hjälp av magneter.
Om jag hade tränat honom nu så hade han med största sannolikhet smält.

Broskskador med kraftig osteofytbildning? Adherenser? Tendovaginitis crepitans?
Om något sådant så hjälper nog inga orala preparat i världen.

Ledbrosket får ju sin näring genom ledvätskan vars flöde stimuleras av rörelse. Efter en lång sjukdomshistorik med flera träningsavbrott pga senskador kan man nog ifrågasätta hur ledbrosket ser ut då det kräver ständig aktivering för att "må bra". Långa perioder av stillastående ger ett tunt och skört brosk som inte kan ersättas...

Tror du den hästen verkligen vill fortsätta att bli tränad? Eller kommer det att göra honom helt invalid till sist? :crazy:

Om du överhuvudtaget ska fortsätta med honom och vill ge något så bör ju ett kombinerat Glukosamin/kondroitin preparat vara det bästa.
 
Sv: Vad är bästa tillskottet för leder?

Såna fina ord kan inte jag men du får gärna översätta :D
Jag vet inte hur han ser ut i lederna men han är inte halt nånstans och han känns som 1 miljon i jobb.
Han joggar i 14 tempo, det är ganska häftigt :love:
Han är en kille som verkar trivas med livet men traditionell träning hade han alla gånger inte tålt, då hade han nog blivit invalid.
Nu kan man ju inte träna alls, det hade varit dumt, bara lugna skrittpass i avslappnad form på skonsamt underlag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp