Vad är det för ras?

Sv: Vad är det för ras?

Den första gissar jag iaf på en irländsk vattenspaniel

verner.jpg


Den andra är en mycket vild gissning en strävhårig jack russel terrier, eller möjligtvis en JRT-blandning

portratt.jpg


Är det inte det har jag ingen aning :D
Ofta brukar det stå vad de har för modeller, men det kanske är i tidningar.
 
Sv: Vad är det för ras?

Irländsk vattenspaniel verkar ju stämma bra. Den i katalogen verkar dock ha mer päls i ansiktet än den på din bild men det är kanske bara klippningen som skiljer sig?

Den andra är jag nog lite mer osäker på, tycker att den i katalogen verkar större och har mer lockig päls än en JR men jag kan som sagt ha fel.

Har letat men hittar ingenstans i katalogen vad det det skulle vara för raser, står bara deras namn:)
 
Sv: Vad är det för ras?

jag tippar på att den första är en oklippt portugisisk vattenhund och att den andra är en blandras.
 
Sv: Vad är det för ras?

Sökte på namnet (på den bruna) och portugisisk vattenhund resp irländsk vattenspaniel på skk.se men fick tyvärr ingen träff. Kanske är det inte det fullständiga namnet som står i katalogen, eller så är det en annan ras än de jag sökte på. Om jag bara sökte på namnet utan att uppge någon ras så fick jag mer än 10 (!) sidor med träffar, vanligt namn alltså:).

Efterforskningarna fortsätter..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är det för ras?

kolla på vovve.net i bildgalleriet, där finns nästan alla hundraser att titta på!

den mindre hunden ser ut som en korsning, jrt/whippet? jrt for sure iaf :)
 
Sv: Vad är det för ras?

Den första är iaf inte en irländsk vattenspaniel, helt fel huvud. Men som Cilla sa är det nog en oklippt portugis eller möjligtvis en Lagotto.

Den sista har jag aldrig sett något renrasigt som skulle kunna vara detsamma...
 
Sv: Vad är det för ras?

Är också inne på en oklippt portugisisk vattenhund, stämmer med andra bilder jag googlat.
 
Sv: Vad är det för ras?

Jag har faktiskt gjort det! Mailade för nån dag sen och fick svar idag att de vidarebefodrat frågan så jag får vä vänta och se. Lovar att meddela om jag får svar!
 
Sv: Vad är det för ras?

Jag skulle gissa att den första är en spansk vattenhund och nån slags terrier på den andra...
 
Sv: Vad är det för ras?

Irländsk vattenspaniel verkar ju stämma bra. Den i katalogen verkar dock ha mer päls i ansiktet än den på din bild men det är kanske bara klippningen som skiljer sig?

En irländs vattenspaniel är det inte för den är korthårig på nosen av naturen, alltså den klipps inte så, den är född sån.

Så är den inte en blandis så kan jag gissa på att det kanske är en lagotto, utan den rasegna klippningen då.

Den andra är nog en blandsras i alla fall.

Spännande om du får svar från Hööks, jättenyfiken på svaret :bump:
 
Sv: Vad är det för ras?

Nu har jag fått svar från Hööks!

Den ena hunden är som många av er gissade en Jack Russell

043050_01.jpg


Den andra hunden var det dock ingen som gissade rätt på. Han är en oklippt mellanpudel!

045553_01.jpg


Roligt att få svar när man gått och funderat, men ganska otippat för min del iaf. Mellanpudel hade jag aldrig kunnat gissa!
 
Sv: Vad är det för ras?

Vad kul att du mailade in och att de kunde svara på vad det var för raser dessutom!
 
Sv: Vad är det för ras?

Ja, jag blev verkligen positivt överraskad att de var så hjälpsamma. De vidarebefodrade t o m frågan till marknadsavdelningen som varit involverade i fotograferingen så de la ner både tid och energi på att hjälpa mig. Snällt!
 
Sv: Vad är det för ras?

Haha jag också! Där var man verkligen ute och cyklade, jag var så insnöad på nån typ av vattenhund!
 
Sv: Vad är det för ras?

Haha, jag som såg tråden nu och tänkte skriva att det nog var en pudel på ena bilden :)
 

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som har provat det? http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300404&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC...
Svar
2
· Visningar
1 322
Senast: Neia
·
Utrustning Jag har kikat lite på denna: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=320719&deptid=26&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC sadel...
Svar
2
· Visningar
2 539
Distans Är det godkänt att tävla i jodphurridbyxor (t.ex. dessa...
Svar
4
· Visningar
1 854
Senast: Jen84
·
Utrustning Hej! Hittade ett par snygga skydd på hööks men bakskydden ser ut som senskydd, är inte duktig på det där med skydd då jag är...
Svar
3
· Visningar
1 084
Senast: Filippa99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp