Vad är det för sadel?

Perla

Trådstartare
Är det någon som känner igen denna märkning och kan tala om vart den kommer ifrån? Vad betyder alla siffror? Värde?





 
Är det någon som känner igen denna märkning och kan tala om vart den kommer ifrån? Vad betyder alla siffror? Värde?







HGG som är en mycket gammal islandhästsadel, en liknande modell finner man i Feldtmann även den heter Tölt special. Tror inte någon köper den numera eftersom den knappast passar på någon häst pga att den är för lång.
 

Liknande trådar

Utrustning Har en gammal sadel. Med märkning. Vet inget om den. Men verkar vara helt komplett. Märkning: En krona, o bokstäver O B
Svar
4
· Visningar
568
Senast: Myrten
·
Utrustning Hej! Kan någon hjälpa mig att tyda märkningen på denna sadel? Bommvidd? Tillverkingsår? Mm? Det är en Jeffries Falcon 18 tum
Svar
2
· Visningar
417
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag funderar på att köpa en amerigosadel begagnat men lyckas inte googla mig till vad märkningen betyder. På övre raden står tumstorlek...
Svar
10
· Visningar
1 234
Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp