Vad är det med Soft Up Free Jump?

Tussinussen

Trådstartare
Jag brukar hålla koll på "köpes" på hästannonssidor (har sålt några grejer genom den metoden ;) ) och slås av att varenda dag är det någon som vill köpa dessa Soft Up Free Jump stigbyglar i en viss färg.

Vad är det med dessa stigbyglar? Har dom blivit en modegrej helt enkelt?
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

Okejjjj....101 har tittat och ingen vet...det är väl bara att konstatera att ingen här på Buke fattar hysterin! ;)
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

Visst är det en modefluga.
Hade ett par själv, åkte av, fastnade och bröt foten... Jättebra, verkligen....
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

Det är väl just sånt de ska förebygga? O_o

Namnet tycker jag låter som någon slags vadderad studsmattestigbygel.. Fick en väldigt rolig bild i huvudet när jag läste namnet :D
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

yes, men jag satt tvärfast och vred av fotled, ledband och rubbet. Snart två år sen och jag är fortfarande inte återställd.
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

Jag har Soft Up och gillar dem skarpt!
Kan tänka mig att många köprr dem pga färgerna, lätt att synas...
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

yes, men jag satt tvärfast och vred av fotled, ledband och rubbet. Snart två år sen och jag är fortfarande inte återställd.

anledningen till att jag inte har soft up :p, fram tills jag läste om bisons olyckor med stigbyglarna hade jag stort ha begär efter dem. ville åt svikten och säkerhets funktionen, men efter att ha läst om bisons alla problem så håller jag mig gärna till mina ledade stigbyglar istället.
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

Precis samma här (well, minus de ledade stigbyglarna). Jag betalar inte över två papp för att bli hängades efter hästen :cautious:, var min spontana reaktion.
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

Hade tänkt köpa Soft Ups i veckan till unghästarna då jag uppfattat det som att de skulle vara säkra, men skippar köp efter ha sett ditt inlägg! :eek:
Får bli Sprengers ledade och Swiss Clips istället.
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

Hade tänkt köpa Soft Ups i veckan till unghästarna då jag uppfattat det som att de skulle vara säkra, men skippar köp efter ha sett ditt inlägg! :eek:
Får bli Sprengers ledade och Swiss Clips istället.

Swiss clips fungerar inte på ledade stigbyglar. Funktionen på dem är att de tippar av om toppen på stigbygeln tippar vilket de aldrig gör på ledade stigbyglar iom att där tippar fotplattan istället.
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

Aha, ja då är ju inte det ett alternativ. Har sett en del som använder den kombinationen, men det låter ju helt logiskt det du skriver.
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

Ja de är "inne". Många vill nog ha dom av bara den anledningen men de är väldigt bra tycker jag.
Har provat både den gamla modellen och den nya och föredrar helt klart Pro modellen.
Har också ramlat av några gånger och inte fastnat. Tror man kan fastna med alla stigbyglar om oturen är framme. Dessutom tycker jag att den nya modellen har en mjukare del däruppe.
Har 2 par av den nya modellen och är väldigt nöjd med dom:p
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

En stallkamerat har problemer med knærne. Hun er veldig fornøyd med sine FreeJump, og synes de hjelper.
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

Kl
Det finns ju en typ av free jump utan yttersidan. Jag vet att rgb haft sånna. Man sätter fast någon magnet under skon och så sitter foten där. Om man skulle ramla av så finns där inget att fastna i.

Kommer dock inte ihåg namnet på dem, och dom är ju mycket svårare att få tag i och självklart dyrare.
 
Sv: Vad är det med Soft Up Free Jump?

Svikten? De är väl ingen svikt i dem?

Jag tyckte de var som vilka stigbyglar som helst men klumpigare.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Visst är det så att man endast kan ha free jump stigbyglar på free jump pro grip stiglädren? Tacksam för svar då jag är sugen på...
Svar
4
· Visningar
1 168
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 534
Senast: Exile
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 798
Senast: WBanna
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 367
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp