Bukefalos 28 år!

Vad är en follikel?

Sv: Vad är en follikel?

det kan vara:
*hårsäck (follikel)

*En follikel är ett hålrum i äggstocken där äggcellen kan mogna. Efter varje menstruation mognar ett flertal follikler.

*follikel, liten säck t.ex. hårsäck i epidermis,från vilket håret växer upp; jfr folliculus.
;) ;)
 
Sv: Vad är en follikel?

på häst så menar man väl vanligtvis "äggblåsa" (har jag för mig att det heter på "svenska") mao, förklaring nr 2 i blissare's inlägg.
 
Sv: Vad är en follikel?

Tack båda två!

Min häst har folliklar i slemhinnorna i näsan. Det såg ut som små röda hallonformade grejor, men det var så svårt att se i endoskopet. Veterinären försökte förklara, men jag fattade inte riktigt...
 
Sv: Vad är en follikel?

fast om det sitter i näsan på hästen så tror jag att jag drar tillbax min förklaring och sparar den tills du sett en folikel på ultraljud vid brunstkontroll... ;)
 
Sv: Vad är en follikel?

OK, bara en bubbla "vilken som helst".

Tack för ditt svar!
 

Liknande trådar

Hästvård Någon annan här med häst som konstaterats med mild astma? Hästen är otroligt prestationsnedsatt trotts ytterst mild astma. De ska ligga...
Svar
3
· Visningar
248
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Pga av mitt snurr har jag nu lagt hästarnas träckprov på posten men inser nu att det är fredag!!! En hel helg innan det åker vidare till...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Troll
·
Hästvård Nu drar det ihop sig till Träckprov. Det finns många Lab att välja på. Jag önskar Ackrediterat lab registrerat i Swedac. Hittat ett än...
Svar
9
· Visningar
642
Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
605
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp