Vad är grejen

Denna kom precis upp i flödet 😅
87AFC649-10E5-417A-AF14-DDE24DDA5AC2.png
 
Nu hör det här inte hemma i den här tråden egentligen men jag skriver det ändå. Jag är inte vegan eller vegetarian. Men jag kan tycka att det är så tråkigt det samtidigt som det ställs höga krav på produkter med animalier (helt korrekt och högre krav borde ställas) att det ska vara svenskt. Men till veganer och vegetarianer kan man stoppa i vad som helst som är billigast, strunta i om regnskogen skövlas för att producera det! Varför använda palmolja istället för svensk rapsolja? Jo, för att palmolja förmodligen är billigare. När det finns fin svensk rapsolja som dessutom är en väldigt nyttig olja! Så, slut på rant.
Har ju inte med vegan/köttätare att göra, snarare med billigt/dyrt. Gå till valfritt snabbmatshak och se om animalierna är så bra.
 
Å jag älskar semlor :love:. Så gott! Har hittills ätit 3 semlor tror jag. Inte kan jag vänta ända till fettisdagen, då hinner man ju knappt smaka på en semla innan de försvinner. Men jag är samtidigt mkt kräsen med min semla. Som tur är bakar bageriet precis vid mig dom allra bästa semlorna, bullen är fluffig och så smakrik, grädden också fluffig och inte hårt vispad, mandelmassa har perfekt mjuk konsistensens och som pricken på i har semlan sen några brända madlar runtom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp