Vad är rimligt pris ?

Mynta2

Trådstartare
Alltså för en kloklippare för katt ? Blev lite fundersam då min närmsta djuraffär tog 69:- för en, medans jag hittade en i Börjes för bara 13,85:- :confused: ....Kan kvaliteen vara så himla kass bara för den kostar 13 spänn ? En kattklo är ju inte speciellt tjock, så då borde ju vilken kvalitee som helst duga va ?? Vi ska förövrigt använda den till fågel, och klorna skiljer sig ju inte nämvärt mellan katt...dvs tjocklek.
 
Sv: Vad är rimligt pris ?

Jag tycker det känns bättre att betala med, känns som att 'arbetet' blir mer noggrannt utfört då!
 
Sv: Vad är rimligt pris ?

Fast han som äger djuraffären vet jag att han lägger på otroligt mycket på sina varor = jag känner hon som jobbar där och hon har berättat att han lägger på onödigt mycket på sina varor...Så egentligen undrar jag om 69:- är ett himla påslag ? Vad brukar dom kosta i regel ?
 
Sv: Vad är rimligt pris ?

köp den, om du ändå ska beställa nåt mer - du förlorar ju inte mkt pengar om den är kass.
 
Sv: Vad är rimligt pris ?

Jag köpte för ett par år sedan en billig kloklippare på en djuraffär, ganska snart fick jag köpa en dyrare. Den blev tokslö väldigt fort och mer pressade av klon, än den skar av den som den ska göra. Så var inte dumsnål, visst kan man prova, men satsa hellre på en bättre är min erfarenhet.
 
Sv: Vad är rimligt pris ?

Håller med. Blir de slöa mal de sönder klon i stället för att klippa den.

Jag använder apotekets vanliga nagelklippare för ca 50 (?) spänn men tycker egentligen att den borde vara skarpare.
 
Sv: Vad är rimligt pris ?

Blir det inte jättedyrt med frakt från Börjes??? Eller du kanske handlar på plats? Det är faktiskt värt att lägga lite pengar på en kloklippare, har du en kass kan du ju skrämma katten så det blir ett litet H- vete varje gång du skall klippa klor, då är det värt 69 spänn...
 
Sv: Vad är rimligt pris ?

P.S. överskottsbolaget brukar ha kloklippare till vettiga priser, iallafall butiken på Backaplan. Även andra katt å hund grejer finns där.
 
Sv: Vad är rimligt pris ?

Fast det var ju inte kattklor vi skulle klippa utan fågelklor ;)...Köper man från Börjes så självfallet köper man ju mer än bara något för 13 spänn ;) Ska kolla in Backaplan..tack för tippset.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är rimligt pris ?

Ahhhhh, det missade jag :o sorry.
Hoppas du fick tips iallafall, ibland har de fågelgrejer med.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp