Vad använder ni för insektsmedel på sommarn?

domino

Trådstartare
Vilket är det bästa tycker ni? Vi använder RB 86 på våra pållar och det tycker jag funkar bra! :)

Ja har hört det, Renons alltså, håller typ bara nån timme.. :crazy: Har dock aldrig använt det..

Jag använder Flusa (egentligen till för nötdjur) som är det absolut bästa jag provat.Flusa tar allt...fästingar,flugor,loppor,löss,knott mm...you name it! ;)

Provat switch innan men den ena hästen fick som små bubblor i huden av det...alltså någon typ av allergisk reaktion. :eek:

Skillingarydsalvan funkar bra på sår mot flugor. ;)

Är det bara jag som inte står ut med lukten på RB 86??Det var inte bara flugorna som höll sej väck...även jag! :rofl:

Switch och Skillingaryds 4 Ess salva blir det för oss. Och så pälsglansen med kryddnejlikor i för man och svans - verkar ha bra effekt mot flugor och fän :)

Jag använder vitlöksvatten! Helt naturligt och inga konserveringsmedel och annat som hästarna kan bli allergiska mot! :smirk:

har flusa på korna och swich på hästen.
det är ju bra men man får ju tänka på att inte gå nära vattendrag med hästen för det kan skada vattenorganismer. om man vill bada är nog vitlöksvatten ett bättre alternativ

Jo lukten är ju inte så jättetrevlig, men man vänjer sig... Är iaf det bästa jag provat! :)

Vitlöksvatten verkar ju bra, hur blandar man det? Färsk vitlök eller?

Vi har också RB86! Det är det som fungerar bäst helt klart!
Prövade Renons och Switch pour on (?) förra sommarn och det var verkligen inte bra! :crazy:

Ibland så blandar jag till en egen gegga, med huvudingrediensen vitlök! :)

Liknande trådar

Hästvård Det är dags för våran första utställning om en vecka och jag har inte haft möjlighet att bada henne under våren (hon står på lösdrift... 2
Svar
21
· Visningar
1 460
Senast: tanten
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst... 2
Svar
31
· Visningar
1 737
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min nya häst blir uppäten i hagen, först var det täckena och det löste jag med anti-bit spray vilket funkade utmärkt men nu när han går...
Svar
4
· Visningar
511
Senast: ture..8
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 813
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka