Vad ÄR barockridning/akademisk ridkonst?

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare thess94
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 2 025
Status
Stängd för vidare inlägg.
T

thess94

Känns ganska dumt att fråga men jag måste ju veta!

Vad är akademisk ridkonst eller klassisk ridkonst eller barockridning och allt vad det heter?

Hur skiljer det sig från "vanlig" dressyr?

Kan någon förklara på ett tydligt och bra sätt så hade det varit snällt! :)

För jag tycker det ser väldigt trevligt och lugnt ut när jag ser på videos i några trådar här..

Tack! :)

Sv: Vad ÄR barockridning/akademisk ridkonst?

Klassisk Ridkonst - en faq Har du läst den här tråden, där försökte jag att sammanställa en liten förklaring. Men sedan att säga att just den syn, jag fått fram är den allenarådande, är helt omöjligt. Likaväl som att säga att all "vanlig ridning" ser exakt likadan ut. Allt beror på instruktörerna, deras influenser och förebilder, även om det oftast finns en "mall" att gå efter.

Mvh

IngelaH

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 528
Senast: Kajsalisa
·
Hemmet Jag har fått jobbiga grannar, dem bor inte där permanent, det är deras semesterboende men dem är där ganska ofta. Dem är väldigt sociala...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Nota
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 742
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur