Vad är det för fel på hästen???

Texaz

Trådstartare
Har fått hem ett inackorderingssto som enligt uppgift ska ha spatt. Mina erfarenheter av spatt är dock noll, och jag känner mig starkt tveksam..
Hon står o väger över på frambenen, nästan lyfter bakdelen och står ofta på tåspetsarna bak:confused:

Är totalt omusklad i bakdelen, fram dock väldigt fin. I övrigt tunn i hullet, vilket är vad vi jobbar med i dagsläget.

Men kan det verkligen vara spatt hon har???? Jsag tycker att det låter som något annat problem. Har ingen aning om hur hon blivit diagnosticerad, ägaren kommer nog i helgen så då får jag kanske mer info...

Vill dock höra era erfarenheter o vad ni tror!!!

Sv: Vad är det för fel på hästen???

Du får nog vänta till efter helgen och se vad hon säger. låter ju inte som hästen är speciellt frisk.
Eller totalt felriden.

Jo, fast jag tänkte om det fanns någon med erfarenheter av spatt som kan säga om det är vanligt med dessa symptom på spatt???

Enligt uppgift är det vad hon lider av:crazy:....

Jag har träffat en hel del spatthästar i mina dagar.Och igen av dessa var tunna över bakdelen. Spatt sitter ju i hasleden inte över rumpan.

Jag skulle snarare tro att problemet sitter högre upp. Alt S.I.S

Ja det är så jag känner det oxå.... Ställer mig tveksam till att det är spatt.
Ska prata med ägaren och se vad som egentligen är utrett....
Tack iallafall!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 670
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med... 2
Svar
24
· Visningar
6 127
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag... 2
Svar
20
· Visningar
5 841
Senast: pews1972
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 836
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka