Vad är det för sadel?

Energi

Trådstartare
Har en sadel som jag fick med ena ponnyn, har dock ingen aning om vad det är för märke. Och jag erkänner, jag är SÄMST på sånt här :o
Hittar inget mer än att det står "gold medal" på ett ställe, men är det verkligen ett sadelmärke? :confused:

aja, här är den.
hoppning_29__1211247871_10539528.jpg

Sv: Vad är det för sadel?

Hej, kan inte hjälpa dig med vad just din sadel är annat än att Hööks säljer en sadel som heter Gold Medal. Kan inte förra ägaren till din häst berätta vad det är för sadel då?

Jag har ingen kontakt med förra ägarna alls, så det är rätt omöjligt.
Det enda jag vet är att dom sa att det var en påkostad sadel, måttbeställd och yadayada.
Kan man måttbeställa dom sadlarna från hööks då?

Gold Medal är märket, ja. Jag har en hoppsadel av det märket. Urskön sadel :love:

Dressyrsadlarna ser ut sådär, kollade på en när jag köpte hoppsadeln. Hööks sålde dem på den tiden men jag tror inte de finns kvar där. Däremot säljer de Gold Medal träns och bett fortfarande.

Jaha, då var det märket då alltså, tack! :bow:
Ja, den här sadeln är också urskön, skönaste dressyrsadeln jag suttit i!

Finns det någon info om dessa sadlar då? Är det bra sadlar?

Det är en GoldMedal dressyrsadel vilket redan är konstaterat.

Jag tycker väl inte de är någon större hit men helt ok.

Jag kände igen den direkt, deras dressyrsadlar ser ju lite special ut. :p

Hööks har nog varit enda återförsäljaren av dem i Sverige så länge jag kan minnas. Och nu säljer de ju bara hoppsadeln.

Som mellanprisklass sadel så tycker jag den är väldigt skön och ganska bra. Dressyrsadeln kostade väl 9.000 ny eller nåt (+- 500 kr) och hoppsadeln runt 7.000 ny när jag köpte min för fem år sen.

Spank you för svaret :D

Vad är det som gör dessa sadlar "mindre bra"?

Ja, att det inte är någon bauta-jätte-über-lyxsadel förstår jag ju, men som jag sa tycker jag att den är sjukt skön :d :D
Tack för infon förresten!

Okej, tack!
Är den så "dålig" att jag bör leta efter en ny sadel, eller är det en sadel som jag kan använda?
Tycker den ligger himla bra på ponnyn samt att den är väldigt skön, men om det är en riktig skitsadel köper jag hellre någon annan..

Nej, dålig är den ju absolut inte! Ligger den bra på ponnyn tycker jag absolut inte att du ska byta. Det är ju det som är det viktiga, och det är ju ett stort plus att du tycker den är så skön också! :)

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
552
Senast: warg
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
936
Senast: Bison
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: Tora
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 299
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka