Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har en sadel som jag fick med ena ponnyn, har dock ingen aning om vad det är för märke. Och jag erkänner, jag är SÄMST på sånt här
Hittar inget mer än att det står "gold medal" på ett ställe, men är det verkligen ett sadelmärke?
Hej, kan inte hjälpa dig med vad just din sadel är annat än att Hööks säljer en sadel som heter Gold Medal. Kan inte förra ägaren till din häst berätta vad det är för sadel då?
Jag har ingen kontakt med förra ägarna alls, så det är rätt omöjligt.
Det enda jag vet är att dom sa att det var en påkostad sadel, måttbeställd och yadayada.
Kan man måttbeställa dom sadlarna från hööks då?
Gold Medal är märket, ja. Jag har en hoppsadel av det märket. Urskön sadel
Dressyrsadlarna ser ut sådär, kollade på en när jag köpte hoppsadeln. Hööks sålde dem på den tiden men jag tror inte de finns kvar där. Däremot säljer de Gold Medal träns och bett fortfarande.
Jag kände igen den direkt, deras dressyrsadlar ser ju lite special ut.
Hööks har nog varit enda återförsäljaren av dem i Sverige så länge jag kan minnas. Och nu säljer de ju bara hoppsadeln.
Som mellanprisklass sadel så tycker jag den är väldigt skön och ganska bra. Dressyrsadeln kostade väl 9.000 ny eller nåt (+- 500 kr) och hoppsadeln runt 7.000 ny när jag köpte min för fem år sen.
Okej, tack!
Är den så "dålig" att jag bör leta efter en ny sadel, eller är det en sadel som jag kan använda?
Tycker den ligger himla bra på ponnyn samt att den är väldigt skön, men om det är en riktig skitsadel köper jag hellre någon annan..
Nej, dålig är den ju absolut inte! Ligger den bra på ponnyn tycker jag absolut inte att du ska byta. Det är ju det som är det viktiga, och det är ju ett stort plus att du tycker den är så skön också!
Hästmänniskan Fördel med den här hingsten är att han inte använts i avel. Men man vet aldrig om de betäcker eller inte, oavsett när de kastrerats. Det...