Vad är detta för bett?

Sv: Vad är detta för bett?

det första det ut som ett hackamore och det andra som ngt gammalt metall skrot.

Det första är ett kombinerat rakt hackamore med ett tränsbett. I vanliga fall brukar man ha ett hackamore med lite svängda skänklar när man kombinerar det med bett för att det inte ska ligga på bettet.

Det undre ser ut att vara ett pessoabett, med annan design än den vi är vana vid.

Första är hackamore med tränsbett och delta emellan, samma som på bilden som mia lade upp.
Andra tycker jag ser ut som ett pessoa av något slag..

Det undre vet jag inte vad det heter, men i USA bla är det väldigt vanligt att man rider gångartshästar på stångbett med väldigt väldigt långa skänklar.

Det undre bettet kallas för "Wonder gag" om det är ett sånt som det ser ut att vara.

Tack :bow:

Då kommer en följdfråga. Varför har man både bett och hackamore?

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
518
Senast: MJLee
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 208
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
470
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka