Vad är detta för bomlös?

Niki

Trådstartare
Jag brukar följa bomlös diskusionen (men äger ingen själv) Hittade den här på ridlatt.se när jag var ute och surfade. Den skulle vara i konstläder och kosta enbart 1999! Någon som har sett till den tidigare?

Verkar som det kommer allt fler billiga bomlösa i alla fall.
114811-622.jpg

Sv: Vad är detta för bomlös?

den var ny =) nån som tänkt köpa???
billig var den iaf.. med både sadelgjord o stigbyglar...
ser ut som dem på börjes...

Eftersom dne är så billig borde det väl inte vara någon kätn märke? Jga önskar att de hade bomlösa westernsadlar..

*KL*
Dessutom hade de en lite dyrare "islandsbomlös sadel" som jag inte heller har sett tidiager och av samma märke... (Glömde skriva det i förra inlägget)

jag har förstått det så här! börjes,ridlätt och osterbo-hast säljer samma bomlösa sadel o det är pfiffs bomlös sadel free.
kolla www.osterbo-hast.se så står det att de tar hem sadlar från pfiff o att de ska få in deras bomlös sadel free. Då antar jag att "free"sadeln är från pfiff..

Tycker att det låter som om du har rätt! Men VAR på Pfiff-hemsidan hittar man den bomlösa sadeln? Tycker att jag gått igenom hela "sättel/zubehör"-kategorin utan att hitta någon bomlös alls...?

Men är börjes i syntet? Förstod att denna var det, samt att stigbyglar och sadelgjord ingick - så är väll inte heller fallet med Börjes? Fast det kanske är samma ändå.

Nej, den är i nubuck läder. Borde väl veta bättre - jag har ju en sådan :o ... Inte ingick stigläder och gjord heller.

Fast det kanske är samma fabrikat ändå? Den på ridlätt kostar ju 750 kr mindre än den på Börjes, och det gör den kanske för att den är i konstläder? Kan det vara så? De heter ju faktiskt samma sak...

Kan ju vara anledningen...de kanske kom på att det vore något med ett konstläder alternativ också. Detär ju svårt att se, men det är ju i alla fall samma typ som Börjes...

Niki skrev:
*KL*
Dessutom hade de en lite dyrare "islandsbomlös sadel" som jag inte heller har sett tidiager och av samma märke... (Glömde skriva det i förra inlägget)

Samma märke? Nä, det där är Karlslunds bomlösa Kari Pad :idea:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 252
Senast: iNHALE
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
456
Senast: DeCloe
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka