vad är detta för märke?????

Ja just det...har precis fått hem mina ridstövlar som jag vunnit på auktion...men nu till saken varken jag eller säljaren vet avd det är för något märke... men jag känner igen det så då borde väl någon av er experter ha en aning om det?
:D
DSC00475.jpg

DSC00477.jpg

Sv: vad är detta för märke?????

Cavallo är märket på dina stövlar :)

jasså wow ok...då har man kanske gjort ett kap när man fick dem för 400kr...helt nya?
ja då kan man kosta på sig att slänga in lite resår och dragkedja då...så att de passar

Du har nog gjort ett fynd då :)

skit bra...nu ska man bara hitta en som kan fixa dem...de är ngt för höga....och trånga...hur skall man gå tillväga då?

Du kan lästa dem så att de blir bredare. Kostar ca 200 kr hos en skomakare.
Och eftersom de är nya kan du ha kilar i sulorna för då ''höjs'' ditt ben upp nån cm. För stövlar säckar alltid ihop 1-2 cm när de blivit använda.

ok...men tror att det behöv mer än att lästa dem...troligtvis behövs det en kil eller resår...
hur är hållbarheten om man sätter dit en dragkedja?

Tror ikke det har noe å si for holdbarheten på støvlen (læret). Om dragkjedjan blir sliten, kan man jo bytte bare den.

ok..sitter i valet o kvalet om man ska ha en lång resårkil istället för dragkedja för det handlar om att vidga skaftet en 5 cm tror jag.
Eller man kan ha resår sendragkedan sen resår igen så att dragkedjan är fäst i resåret så att säga och sen resåret fäst i stöveln...:D

Om dom är nya kan du nog få ut 1000-1500 för dem (beroende på modell) och då kanske det är bättre att sälja dem och köpa ett par andra behagnade som faktiskt passar. 5 cm låter mycket.

5 cm är nog nästan för mycket att lästa. Och med en resår blir det nog inte såå snyggt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 189
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka