Vad är detta :S

Rosenblad

Trådstartare
Googlade runt lite på nätet bland hästbilder och hittade denna bilden :D

Någon som vill förklara eller ge förslag på vad det kan vara :p :D?

matsushita_horse_back_riding_fitness.jpg

Sv: Vad är detta :S

Förslag:

Maskin att träna sitsen på :p

Eller träna rid musklerna :bump:

Kanske är någon typ av grej för att träna på sitsen och galanse, kanske för någon som sitter extremt dåligt, så at dom kan öva sig lite innan dom ska börja på hästryggen. Balansträning, om själva "sadeln" är rörlig kan man ju tänka sig att den kan röra sig lite som en häst. Eller kanske en lättridningsgrej eller nått:rofl:

Vet faktiskt inte.

Må så vara. Men, varför skulle det behövas en modernare? :confused:

overtyre skrev:
Må så vara. Men, varför skulle det behövas en modernare? :confused:

Varför behövs det modernare saker överhuvudtaget. ;)

Jag vet inte ens om det finns "mekaniska träningshästar" för jockeys, men jag har för mig att jag sett det någonstans, tänkte att detta kanske var en upphottad variant av en sådan. :)

Vad jag vet så är dom mer omoderna träningsmaskinerna typ lika stora som riktiga hästar, denna kanske är till för att jockeyn ska kunna ha den i sitt hem och kunna träna hemma, eller inte ta lika mycket plats i stallet.

Jaha. Jag har sett sådana i mindre format, på Falsterbo bland annat.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För ungefär ett år sedan förbryllade karikatyrtecknaren Dudolf hela nätet. Han ritade flera bilder där man skulle hitta ett speciellt...
Svar
0
· Visningar
93
Senast: Gunnar
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
235
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 604

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka