vad är en welshpartbred?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare bootzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 870
B

bootzie

hej jag undrar vad en welshpartbred är har fått höra att det är en häst som e 75% welsh och resten nån annan ras stämmer det :confused:

Sv: vad är en welshpartbred?

Det måste vara MINST 12,5% welshinslag från registrerade föräldrar för att få registrera som welsh partbred.:D

okej :) så om jag har två ponnier som e 75% welsh och resten shettis så e dom welshpartbred?

Ja, dom kan registreras som welsh partbred OM både far och mor till dem är registrerade i någon förening. Sen behövs ju betäckningsrapport/språngsedel, id-kontroll osv precis som vanligt. Ring Svenska Welshponny och Cobföreningens registrator så får du veta mer. www.swf.nu

Liknande trådar

Avel Hej! Jag undrar om någon vet vart jag kan hitta om mitt sto har haft föl innan? Veterinären såg att hon har blivit sytt i vulvan och då...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Tuppis
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 420
Senast: Rosett
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 741
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
534
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka