Vad är modernt just nu?

diabla

Trådstartare
Vad tycker ni är ute att ha på sig, och vad är det allra modernaste och nyaste ni vet? Nu menar jag vanliga stall kläder som man har när man är i stallet varje dag, inte saker till hästen, till tävling etc. utan vanliga grejer. Själv tycker jag att rutiga ridstrumpor och benvärmare är vädligt passé.

och ja, jag bryr mig om vad folk tycker om mig och ja, jag är utseende fixerad, det är min hobby. :D

Sv: Vad är modernt just nu?

Har ändå inte riktigt koll på vad som är "inne" men här är lite saker som jag gillar och tycker är snyggt i alla fall:

Chaps från Dyón:
1311.jpg

Handskar från Kyra K:
205713.jpg

Handskar från Roeckl (Roeckl Light Grip):

Jacka, Baghira från Pikeur:
2030201g.jpg

JW-hjälm:
1225.jpg

CO Hampton:
1467.jpg

GPA Titium:
1944.jpg

GPA Speed Air:
b500696961109e16041.jpg

Pikeur lifestyle väst:
2020217g.jpg

Dyón stövelskaft:

Alla bilder ville inte funka dock, finns många flera saker som är snygga ju, återkommer med fler bilder. :p Men jag tycker många jackor i Horsewares vår/sommarkollektion var snygga!

ja det är väl bara o kolla i typ horsewares o mountainhorse's kataloger, så ser man vad som är "inne".
det va väl nåt repotage om nån grossistmässa för ett tag sen i ridsport, men mönstren o färgerna på ex. ridbyxor där va :eek:
så jag vet inte om jag är så "modemedveten" när det gäller ridkläder ;)

köpte en ljusbrun sommarjacka (kort modell) från catargo och sen har jag köpt ett par brun/beige/ljusblå-rutiga pikeur ridbyxor m brun skoning i vår, annars kör jag nog på det klassiska som jag redan har (dvs enfärgade ridbyxor i normala färger o vanliga stalltröjor, inget krusidull :) )

nu i vår/sommar kan man väl byta ut de mörka ridbyxorna mot några ljusare! bland hjälmar är det väl speed air man ska ha (eller inte....) men jag kör vidare på min GPA titium. Jag tycker gott att JW hjälmarna är helt ok ännu!
stövelskaft o shortchaps finns ju många fina, ex från dyon som du redan fått på bild!

jag tycker att dom där speed air ser ut som någon sorts cykel hjälm och den skulle aldrig få sitta på mitt huvud!

Men vilka snygga vantar från Kyra!!!

Ridning är en klassisk sport, och jag tycker man ska se klassisk ut då också. Piké, stickade tröjor och liknande i diskreta färger kommer alltid vara snyggast. Välvårdat.

Själv tycker jag det är snyggt att ha en sån där väst som cactuspower visade nederst, skulle själv vilja ha en men jag kan inte eftersom jag alltid har säkerhetsväst :p Det blir inte snyggt att ha den utanpå och under är ju ingen mening för då syns den ju inte.. :devil: :p

Jag tycker fortfarande det är snyggt med pikétröjor också, skor och stövelskaft är fint eller lite nättare stövlar.

Haha ja, jag vet :p att jag är Dressyrryttare men fransar så är ju så himla snyggt (annars är det alla hoppryttare i mitt stall som har inprintat det i min hjärna bara för att dom har dyón chaps med fransar :D ). Nej men jag tycker det är supersnyggt :d

Håller med dig till viss del där, är själv inte så vågad. Verkar ju t.ex. vara lite färger som oranget, ljusgrönt etc. som är inne nu (tänker på t.ex. vissa plagg från Pikeur) men det är inget jag själv skulle vilja ha på mig, snyggt och stilrent ska det vara, dock gillar jag lite ljusare
färger så här på våren & sommaren. T.ex. ljusblått, i viss mån ev. lite rosa i kombination med annan färg (t.ex. grått eller svart) samt creme, tycker det känns fräscht med sånna färger just den här årstiden (när snön väl smält bort vill säga.. :smirk: )

Har kommit fram till att ridstrumpor med rutor är ute iaf, de ska vara enfärgade (finns typ bara det i affären...)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 440
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 390
Senast: Enya
·
Utrustning Hej! Jag läser till sadelmakare men eftersom jag är helt ovetandes om vad som är modernt och vad som går hem hos hästfolk idag behöver...
Svar
12
· Visningar
1 471
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 817
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka