Vad är modernt just nu?

Sv: Vad är modernt just nu?

Jo men på shortchaps tycker jag det är FULT. Men på hela chaps tycker jag det är fint, ingen som håller med? :p

Kors! Törs jag säga att jag använder bruna ridbyxor (knäskodda med tyg) från Granngården, brunrutiga strumpor och beige CRW jacka från Hööks och ett par vanliga kängor (typ grövre vinterkängor) när jag är i stallet? Är folk här gjorda av pengar eller????

Visst ja, glömde säga att jag har en grön hjälm i sammet, märke okänt också, när jag sitter på hästen + ett par svart/röda fleecevantar köpta på Coop....!

lippan skrev:
Kors! Törs jag säga att jag använder bruna ridbyxor (knäskodda med tyg) från Granngården, brunrutiga strumpor och beige CRW jacka från Hööks och ett par vanliga kängor (typ grövre vinterkängor) när jag är i stallet? Är folk här gjorda av pengar eller????

Jag har helskodda lila ridbyxor från Börjes ^^ Och en CRW Fleecetröja från Hööks, om det inte är kallt, då använder ja en jacka från Börjes... Har även ridskor från Hööks... Och rutiga sockar från Hööks. Men vart chapsena mina kommer från vet jag inte... Har "ärvt" de av syrran som inte rider längre :p
Tänkte att eftersom du tordes berätta om kläder från Hööks och lantmanna så kunde ju jag berätta om mina hööks o börjes inköp med :D

T3ss skrev:
Jag har helskodda lila ridbyxor från Börjes ^^ Och en CRW Fleecetröja från Hööks, om det inte är kallt, då använder ja en jacka från Börjes... Har även ridskor från Hööks... Och rutiga sockar från Hööks. Men vart chapsena mina kommer från vet jag inte... Har "ärvt" de av syrran som inte rider längre :p
Tänkte att eftersom du tordes berätta om kläder från Hööks och lantmanna så kunde ju jag berätta om mina hööks o börjes inköp med :D
Hurra! Det finns visst "vanliga" människor här också:banana: ! Skämt å sido, jag menar inget illa, men ibland blir jag lite fundersam....! Visst, jag förstår att man "måste" ha vissa saker när man tävlar, men när man är i stallet:confused: Ja, ja, alla är vi olika, och jag kan med ålderns rätt (?!) ha det jag vill på mig utan att bry mig om vad som är modernt eller inte! Huvudsaken är väl att det fyller sin funktion, och för mig som inte är gjord av pengar, sitter som det ska utan att skava för mycket!!! Finns annat att lägga pengarna på, tycker jag!! (barnens lektioner tex....!!!)

Jag har en GPA titium hjälm, Charles Owen hjälm, Kyra jackor, Pikeurridbyxor, Roeckl handskar etc. Dvs. rätt så mycket märkessaker
(även till hästen) men jag har det ju i första hand för att jag tycker att det är Bra kvalité (!) och funktion (!) på de sakerna.

Pikeur ridbyxor är de absolut skönaste jag hittills haft, förut har jag då ändå haft byxor från Börjes, Källquists, Victor hugo etc. men dessa är de jag trivs bäst i. Även om de är dyrare så tycker jag att det är värt det, jag är ändå inte gjord av pengar, men någonstanns känner jag att jag vill ha BRA grejer, kläder som har bra funktion, andasförmåga, som är bekväma, med bra hållbarhet etc. Sådana saker kostar dessvärre också pengar, det är i första hand därför jag köper saker som jag anser mig veterligen vara bra. Jag är alltså en vanlig svensson ja, köper en del grejer för egna pengar.

Om jag sedan tyckt Börjes ridbyxor hade varit bättre hade jag ju satsat på sådana oavsett märke eller ej.. Var och en köper ju det som de tycker passar bäst.

jag har oxå slutat tycka det är kul att halka omkring i börjes billigaste ridbyxor :smirk:
självklart köper jag ridbyxor på börjes, men jag köper cavallo, pikeur, sarm hippique osv.
har inte så många ridbyxor, de märken som jag skrev nu är mkt hållbara o fina även efter många tvättar.
jag tror man tjänar på det i längden!

sen rider jag omkring med ett par superbra handskar från ullared (20 kr) men jag har oxå "originalet" (roeckl som kostar över 300).
jag använder just nu en brun dunväst köpt på ullared för cirkus 70 kr, men imorn kanske jag tar JW eller Equiline jackan för 1500

alltså ganska blandad e jag! ;)

Jo sånn är jag föresten med ibland. Kan ju finnas vissa handskar som är bra, men de behöver inte Alltid kosta 300 spänn för det, likaså har jag många billiga pikétröjor, t-shirtar och sweatshirts etc. från Gekås etc. men just ridbyxor, hjälm etc. är sådant jag tycker är viktigt att det är bra, att man trivs med det och nu har det helt enkelt fallit sig så att jag med åren (har väll blivit klokare med åren :D ) börjat satsa på bättre kvalitét på t.ex. ridbyxor för jag känner att det någonstanns lönar sig i längden och sedan trivs jag dessutom bättre i dom...

(inte riktat riktigt till dig då piggis, mest för o fylla ut mitt ovanstående inlägg :) )

Weeeiii normala människor :D :banana:

Allvarligt, ni ska se vad jag har på mig. Kan ta idag som ex: Svart jacka med Intersport text på ärmarna, beige ridbyxor knäskodda från Eko, rutiga ridstrumpor, svarta skinnhandskar från Jula. Sedan tre olika skor: Skateskor medan jag mockar etc (gissa hur det ser ut ihop med ridbyxor o ridstrumpor!), sedan gröna gummistövlar i hagen när jag hämtar pålle, och sist bruna ridskor med bruna shortchaps.

Sen brukar jag använda alla gamla tröjor jag inte längre vill visa mig i bland folk :angel: Typ slitna luvtröjor eller ziptröjor... ;) Orka lägga pengar på sådant man bara svettas i och som blir smutsigt. Ridbyxor och jackor däremot kan vara bra att ha bra kvalitée på!

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 440
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 390
Senast: Enya
·
Utrustning Hej! Jag läser till sadelmakare men eftersom jag är helt ovetandes om vad som är modernt och vad som går hem hos hästfolk idag behöver...
Svar
12
· Visningar
1 471
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 817
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka