Vad behöver en nybliven storasyster?

Fruentimber

Trådstartare
Våra närmsta vänner har precis fått sitt andra barn och har en två-åring sedan tidigare. Tänkte köpa en gåva till bebisen och då också passa på att ge något till den nyblivna storasystern, men vad? Något som relaterar till att hon fått ett syskon, typ någon form av "storasyster-kit" kanske, men vad innehåller ett sådant?

En gemensam present som de kan ha glädje över båda två som äldre vore ju också ett alternativ. Jag har inga barn så jag är dålig på idéer när det gäller just barnpresenter.

(Om någon kan komma på en present till bebisen som inte precis ALLA ANDRA också ger så är sådana tips också välkomna! :D)
 
Våra närmsta vänner har precis fått sitt andra barn och har en två-åring sedan tidigare. Tänkte köpa en gåva till bebisen och då också passa på att ge något till den nyblivna storasystern, men vad? Något som relaterar till att hon fått ett syskon, typ någon form av "storasyster-kit" kanske, men vad innehåller ett sådant?

En gemensam present som de kan ha glädje över båda två som äldre vore ju också ett alternativ. Jag har inga barn så jag är dålig på idéer när det gäller just barnpresenter.

(Om någon kan komma på en present till bebisen som inte precis ALLA ANDRA också ger så är sådana tips också välkomna! :D)

När vår äldsta - då tre år - blev storasyskon för första gången fick han en bebisdocka med nappflaska och potta, så att han hade en egen bebis :).
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Vi har nyligen fått besked om att vår dotters (2,5 år) farmor har en aggressiv och långt gången cancer. Hon har några få månader kvar...
2
Svar
27
· Visningar
3 240
Senast: cherie
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 412
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp