Vad behöver man till en Pay & Jump??

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Pyzen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 3 664
P

Pyzen

Vad behöver man till en Pay & Jump??
Jag tänker på om man behöver grönt kort??
Vara med i en klubb??
Det mesta...
Någon som vet??

Sv: Vad behöver man till en Pay & Jump??

Det är olika beroende på vilken klubb (för jag antar att tävlingen är på klubbnivå?) Så fråga på klubben du tänkt tävla :idea:!

Jag får vell göra det. Det är Fjälkestads ridklubb. Ska bara hoppa 50 klass. Han har lixom aldrig tävlat förr. Jag har ingen licens eller grönt kort eller så. Men jag vet att man ska ha hästen vaccinerad, och det är han!

är de inte som & starta typ en lokal ? alltså att samma papper behövs?

De pay and jump tävlingar jag har kommit i kontakt med har varit som träningstävlingar. Alltså man får inga priser utan betalar bara och hoppar en bana. Inget behövs. Vaccination kan ju dock vara ett krav från klubbens sida..

"Varje ekipage erbjuds möjligheten att genomföra hela ritten, oavsett antal olydnader. Tränare eller annan hjälp får följa med in på banan. TR´s bestämmelser avseende hästens hälsotillstånd samt regler om olämplig bestraffning kommer att tillämpas. Innan urlastning ska vaccinationsintyg uppvisas i sekretariatet. Observera att då detta är en träning gäller inte din licensolycksfallsförsäkring."

Står det.

Liknande trådar

Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 125
Senast: Lady_S
·
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Gnägg Hej, Har letar överallt efter grönt kort kurs, i Skåne gärna så nära Hörby / Lund som möjligt. Verkar inte finnas något nu inom de...
Svar
1
· Visningar
139
Tävling hej jag undrar om icke godkända hästar får tävla i pay and jump eller inte? :)
Svar
7
· Visningar
1 741
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka