Vad betyder ÖKL:E

Sv: Vad betyder ÖKL:E

Kan det vara en internationell utställning? I så fall kan det stå för att hunden ar fått ett "excellent".

Även på internationella utställningar så används 1, 2, 3, 0 och KEP i kvalitetsbedömningen. (om det är i Sverige vill säga)
Undantaget var väl på World Dog Show, då det var "exellent" osv, men kollar man resultat på tex hunddata så står det just "exellent".

Om resultatet som TS hittade är hittat på just hunddata så är det inte omöjligt att det står fel. Jag har på hunddata lyckats hitta hundar som blivit lydnadschampions på utställningar och lite annat knasigt :p Det står inte alltid helt rätt där.

Det jag skulle kunna tänka mig är:
* att det är World Dog Show, att någon inte orkat skriva ut Excellent
* eller att det står ÖKK: E men att någon skrivit fel och det ska stå ÖKK: R, då R sitter bredvid E på tangentbordet, fast det funkar ju inte heller för nu när jag kollade såg jag att man skriver ut Reserv också.

Jag har på hunddata lyckats hitta hundar som blivit lydnadschampions på utställningar och lite annat knasigt :p Det står inte alltid helt rätt där.

Man kan visst bli lydnadschampion på en utställning. Ibland anordnar SKK lydnadstävlingar samtidigt som det är utställning o då kan man bli champion.

kl

Det var på hunddata och det låter vettigt det där med excellent.
Jag tror det var en rasutställning, det är en brukshund och de tävlar lydnad också. Jag får gå och kika vad det stor igen :D

Jo, iof, men då bör det ju ha stått något om att hunden i alla fall deltagit på en lydnadstävling innan och det borde inte vara utställningsdomaren som var domare när lydnadschampionatet delades ut.

Liknande trådar

Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
488
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
441
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 044
Senast: BornAgain
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 339
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka