Vad finns under stubben??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare liten82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 136
L

liten82

Jag är ute i skogen med hundarna i princip hela dagarna och Lewa har en väldigt mysko grejj för sej...

Hon springer mellan stubbarna i skogen, kan springar till 20st, stå en stund och titta på dom sen springer hon vidare till nästa..
Till slut hittar hon en stubbe som tilltalar henne, då försöker hon, med livet som insats, gräva sej under den, när det inte går så lägger hon sej och maniskt tittar på den:eek:
Så emellanåt så kan hon "prata" med stubben, gnäller och skäller och går runt den eller så rullar hon sen PÅ den:crazy:
Till slut somnar hon vid stubben men kan tvär-vakna till, precis som om stubben sagt något:eek:

Jag trodde att de enda som fångar hennes intresse till den graden möjligen var ett köttbullspaket, men jag misstänker att det inte är köttbullar som bor där under :angel:
Vad tror ni att det är?

Eller så tycker hon bara att jag är väldigt tråkigt och föredrar att leka med stubbar ;)

Sv: Vad finns under stubben??

Jag är ute i skogen med hundarna i princip hela dagarna och Lewa har en väldigt mysko grejj för sej...

Hon springer mellan stubbarna i skogen, kan springar till 20st, stå en stund och titta på dom sen springer hon vidare till nästa..
Till slut hittar hon en stubbe som tilltalar henne, då försöker hon, med livet som insats, gräva sej under den, när det inte går så lägger hon sej och maniskt tittar på den:eek:
Så emellanåt så kan hon "prata" med stubben, gnäller och skäller och går runt den eller så rullar hon sen PÅ den:crazy:
Till slut somnar hon vid stubben men kan tvär-vakna till, precis som om stubben sagt något:eek:

Jag trodde att de enda som fångar hennes intresse till den graden möjligen var ett köttbullspaket, men jag misstänker att det inte är köttbullar som bor där under :angel:
Vad tror ni att det är?

Eller så tycker hon bara att jag är väldigt tråkigt och föredrar att leka med stubbar ;)

Hon kanske hör någon sork eller mus..;)

Min hund kunde agera ungefär likadant. Men det berodde på att han fått vittring på stor sten. Under stubben. Som absolut skulle få en chans att se lite dagsljus minsann :)

Hon har nog sett skogstrollen ;)

Ja, att jag inte tänkt på de, självklart måste de vara skogstrollen hon lurar på :eek:
Igår låg hon vid samma stubbe i 6timmar (!!!) så om det skulle vara en råtta/sork hon väntar på så överväger jag att prova steka en sån till frukost.. Dom måste ju vara himmelens goda om de är värt att spendera sån tid på ;)

Sådär gjorde min farmors ena hund för massa år sen....och helt plötsligt flög det ut en hel flock jordgetingar. :crazy:

Men det är ju rumpnissar hon jagar såklart!:rofl:

Sådär gjorde min farmors ena hund för massa år sen....och helt plötsligt flög det ut en hel flock jordgetingar. :crazy:

:eek:
Kanske de är bäst att hålla avstånd från henne och hennes stubbar.. Men om hon då väl skulle lyckas gräva fram getingarna kan jag ge mej fan på att hon kommer med dom till mej :crazy:
Då hoppas jag hellre på rumpnissar eller skogstroll;)

Liknande trådar

Övr. Hund Det här gäller inte mig själv utan jag skriver för en bekants räkning och jag är själv väldigt nyfiken på hur det egentligen ligger...
Svar
4
· Visningar
1 405
Senast: LIA
·
Övr. Hund Tråden riktar sig framför allt till er med äldre hundar:laugh: Märker ni några beteendeförändringar på eran äldre hund? Vilka? Min... 2
Svar
21
· Visningar
3 055
Senast: Arabizar
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 208
Övr. Hund Min hanhund, 4 år, har av någon anledning svårt för min bror. Hunden är en omplacering så det är mycket möjligt att något hänt tidigare... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka