S
safina
Jag är total nybörjare när det gäller bett, har köpt min första häst, en D ponny. Har upplvet henne som stark, har svårt för att få stopp på henne (hon skenar inte) utan att få henne att stå stilla. detta händer inte hela tiden under ridningen, utan när hon vill gå hem eller har blivit extremt rädd för något. Hon står och stampar på stället, men hon stannar inte så att man kan hoppa av. Rider henne på 3 delat och jag har ingen erfarnhet av några andra bett, då jag rider på ridskola och alla där har 3 delat. Förra ägaren red henne på 3 delat och ponnyhackmore, men det ska man väl inte använda om man ridit i 2 år?
Några tips på vad man ska använda eller göra. Träna det förstår jag ju. men den förra ägaren beskrev henne som stark, tyvärr köpte jag henne av ett försäljningstall och de visste ju inte så mkt om henne. Nu har jag hittat 2 tidigare ägare till henne och de beskriver henne som snäll vid uteritt aldrig bockat eller stuckit, men STARK.
Några tips på vad man ska använda eller göra. Träna det förstår jag ju. men den förra ägaren beskrev henne som stark, tyvärr köpte jag henne av ett försäljningstall och de visste ju inte så mkt om henne. Nu har jag hittat 2 tidigare ägare till henne och de beskriver henne som snäll vid uteritt aldrig bockat eller stuckit, men STARK.