Vad för hästutbildning passar mig? (nybörjare)

F

Filip

Halloj
Är ny här så vet inte om jag postat det rätt.
Min flickvän har alltid varit tokig i hästar och jag har alltid varit rädd, antagligen pga bristande kunskap. Så efter mycket tjat från hennes sida och mycket pust och stånk från min sida (dumma jag) så har vi nu två stycken pållar. Helt plötsligt så sitter jag nu hellre och läser eller är med hästarna än njuter framför tv-spelet! Så under en tid har ett intresse vuxit fram till en utbildning. Gick djurvård så ett djurintresse har alltid funnits.

Så för att komma fram till saken. Är inte intresserad av ridning utan mer markarbete, massage, kroppspårk osv. Även något som kan leda till ett yrke. Vad finns de för utbildningar inom detta?

Ps. Behöver jag säga att tjejen är eld och lågor över de nyfunna intresset? ;)

Sv: Vad för hästutbildning passar mig? (nybörjare)

Både hästmassör och eqiterapeut finns ju som yrken. Dessutom är det stor efterfrågan på duktiga sådana på flera håll i landet.

Både hästmassör och eqiterapeut finns ju som yrken. Dessutom är det stor efterfrågan på duktiga sådana på flera håll i landet.

Med risk för att framstå som lite korkad, vad menas med eqiterapeut?

Har alltid haft stort intresse för rehabilitering, stretching och massage. Läser för tillfället om ttouch-metoden.

Hoppas någon annan kan komma med en korrekt förklaring. Men det är något liknade en naprapat eller kiropraktor (som också finns för hästar) som känner över hästen efter spänningar, snedheter och liknade och sedan behandlar.

Hoppas någon annan kan komma med en korrekt förklaring. Men det är något liknade en naprapat eller kiropraktor (som också finns för hästar) som känner över hästen efter spänningar, snedheter och liknade och sedan behandlar.

Det lät intressant det där! Tack så mycket för hjälpen.
Ni får ju självklart komma med fler förslag. Olika böcker osv

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

• Köpa stolpar
  • Chat GPT
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka