Vad för täcke i hagen efter träning?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Svanhild
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 717
S

Svanhild

Undrar lite vad ni lägger på era svettiga hästar för täcke när ni släpper ut dem i hagen för natten?

Sv: Vad för täcke i hagen efter träning?

Halvblodet får ett tunnare regntäcke som är fleecefodrat, d-ponnyn får också ett regntäcke utan fleece men med ngn sorts funktionsfoder som leder bort fukten.

Ok, då är det fler än jag som gör sådär:) har fått för mig att det kan bli tätt med regntäcke även om de "andas":crazy:

Antingen ett regntäcke med fleecefoder, eller ett tunt utetäcke med andasfoder. Men är han väldigt svett så skrittar/leder jag honom så han coolar ner lite först förstås.

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 278
Senast: Blyger
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 612
Senast: Stergo
·
Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
970
Senast: Lejd
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
814
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?