Vad gäller vid tävlingar?

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare _Diddl_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 149
D

_Diddl_

Vad är det för regler som gäller bland islandshäst tävlingar? :confused:

Sv: Vad gäller vid tävlingar?

Vad menar du? Utrustningsregler, regler för vaccination, regler för anmälning, regler för hur program rids? Det finns många olika kategorier av regler. ;)

Kolla på SIFs hemsida, www.icelandichorse.se, och klicka på 'Sport', så ska du nog kunna få fram några svar i alla fall!

Dessa regler finns samlade i FIPO, som är motsvarigheten till TR i islandshästvärlden. Finns även ett svenskt tillägg till FIPO (med bl.a lättklasser).

Jag menar vad är det för regler som gäller när man ska tävla. Som till exempel hur långt spöt ska vara och så...

Senast ändrad av en moderator:

Ja, det är just de reglerna som finns i FIPO. Spöt får för övrigt vara max 120cm.

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
843
Senast: Edla
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
361
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31