Vad gör man med dem?

mian1

Trådstartare
Både jag och maken är sjuka, även om maken börjar kvickna till. Influensa! Jag har dessutom luftrörsinflammation. Har haft 39-graders feber sedan i tisdags, men nu börjar det ge med sig för att jag fått penicillin.
Hundarna tycker nog synd om oss för de sköter sig exemplariskt och accepterar att de inte får promenader. Hästarna är lite purkna för att vi inte hunnit hägna nån ny vårhage och ibland slänger valacken ut vattenspännerna på pint kiv, men i övrigt fungerar saker och ting.
Men så är det den där lilla tvåbeningen. Det är som om hon fått all vår förlorade energi. Hon är full fräs på och hon är inte tyst en sekund. Jättesnäll för hon ska hjälpa oss hela tiden, men det är minst sagt påfrestande. Hon har haft nån liten grads feber så hon har inte kunnat gå på dagis och jag tror inte att vi fått ha henna där ändå, när vi nu är hemma.

Hur fixar ni barn + sjukdomar? Min lilla är 3,5 år och just nu tar hon kål på mig!!!!
 
Sv: Vad gör man med dem?

Jadu..

Denna vecka har hela familjen legat sjuka i maginfluensa... alla spydde hela tiden..

Vi är två vuxna och en 5 åring och en 2,5 åring och vi har fyra hästar...

Jag är glad att socialen inte knackade på denna veckan :crazy:

När barnen tillfrisknade (innan oss) så hade vi buffe på köksbordet dvs det stod mat framme till dem hela dagen kokta grönsaker och kall grillad kyckling. Det funkade de gick och tog mat och dricka när de var hungriga.

Ni kan ju tänka er om någon hade knackat på så hade de möts av två snoriga skitiga barn i pyamas mitt på dagen och som dessutom fick ombesörga sitt matintag helt själva...

Hästarna fick sin mat men ingen annan omsorg...

Fy f*n det var det värsta jag varit med om...
 
Sv: Vad gör man med dem?

Vid maginfluensa har vi gott om varandra så det har nästan alltid varit någon på benen. Vid vanliga flunsan eller kraftig förkylning har jag kört dem till dagis för att jag ska få en chans att vila en liten stund och de få lite roligt. Och inte har personalen sagt något om det heller... Men det kräver ju att barnen är friska! Annars har jag kört hårt med video/dvd filmer, leka doktor med barnen, då kan man ligga och bli "omhändertagen" lego är oxå rätt okej, släppt ut dem i trädgården och suttit i en stol och tittat på dem. Och sen brukar jag kalla in förstärkning av kusinerna som orkar leka ett tag och även ha dem hemma hos sig ett par timmar och rasta av dem. :idea:
 
Sv: Vad gör man med dem?

Har en snäll mamma som kommer och tar hand om killen samt mockar... Guld värt! :laugh:
 
Sv: Vad gör man med dem?

Barnen får vara sina ordinarie timmar på dagis (i vår kommun i allafall) när en förälder är sjuk. Men, som sagt, då måste ju barnet vara friskt...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp