Bukefalos 28 år!

Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill att mitt badrum ska bli klart :cry:
Bara för att så kan jag meddela att ett varmt lavendelbad är att rekommendera :up::p

Jag kände mig så bra att jag for hem till goda vänner och "tvingade" dom att bjuda på kaffe och nybakad muffins... :d innan jag for till mataffären :D.

P.s @Marita73 jag vill också ha ett nyrenoverat badrum... men så länge som inget är trasigt så får det duga ;)
 
Rumpmas, så Ludvika/Smedjevacken, och ibland upp mot Borlänge :)
Citerar Wikipedia:
Rumpmas är en benämning på en dalkarl som kommer från södra Dalarna, såsom Avesta eller Hedemora, och även folk från nordvästra Västmanland, som Fagerstaoch Norberg. De nordvästra delarna av Västmanland tillhörde förr Dalarna.

Begreppet Romboland (rymligt, öppet land) står för skoglöst slättland, och användes i Dalarnas skogstrakter för landskapets södra delar, samt delar av Västmanland och Uppland. Ordet har också stavats Rumboland och Rumböland, varvid invånarna kallats rumbor eller rumboar. Då somliga redan missuppfattat det dalska Ma's(egentligen namnet Mats), kan sammansättningen rumpmas möjligen förklaras. Man kan också misstänka en viss nedsättande illvilja i uttalsförändringen från rumbor tillrumpor.

(apropå en diskussion vi hade ;) )
 
Jag ligger i sängen och tar igen mig efter en dag på ge-kås.
Mina ben var helt slut efter några timmar där och dessutom håller bebisen på att fixera huvudet så det kändes som någon körde runt en kniv i fiffin ibland :cautious:

Men alldeles strax ska vi pysa till stallet och pussa ponny :love:
 
Äh jag tycker Ludvika är
Citerar Wikipedia:
Rumpmas är en benämning på en dalkarl som kommer från södra Dalarna, såsom Avesta eller Hedemora, och även folk från nordvästra Västmanland, som Fagerstaoch Norberg. De nordvästra delarna av Västmanland tillhörde förr Dalarna.

Begreppet Romboland (rymligt, öppet land) står för skoglöst slättland, och användes i Dalarnas skogstrakter för landskapets södra delar, samt delar av Västmanland och Uppland. Ordet har också stavats Rumboland och Rumböland, varvid invånarna kallats rumbor eller rumboar. Då somliga redan missuppfattat det dalska Ma's(egentligen namnet Mats), kan sammansättningen rumpmas möjligen förklaras. Man kan också misstänka en viss nedsättande illvilja i uttalsförändringen från rumbor tillrumpor.

(apropå en diskussion vi hade ;) )
Nu ska vi inte vara sån :p tycker ändå Ludvika tillhör södra Dalarna också :p
 
Hemkommen från jobbet. Nu ska jag byta till civila kläder och sätta lite fart med städning och dulce de leche-tillverkning :d
Hade för övrigt en himla tur på jobbet och undvek två sjuktransporter och en punktbevakning :up:
 
Nu har jag badat (lavendel), fixat make up och hår och klätt på mig, burit ut desserten i bilen och om en stund drar jag på jentefest (knytis). Tänkte bevilja mig taxi tillbaka senare (mycket senare) och inta en del vin i afton. Hon som bidrar med vinet har vinimport så det skall bli spännande att se och smaka på utvalet. Brukar vara bra.

Trevligt fredagsmys!:love:
 
Son och två av hundarna dumpade hos sonens far. Trevligt ex med sambo man har som ställer upp och passar halva flocken när man ska bort på festligheter. :D
Nu lite rött medans jag väntar på att sambon ska sluta jobbet. Har köpt hem lite räkor och havskräftor. I morgon lämnar vi unghunden på pensionat sen åker vi till Götet och checkar in på hotell. Första gången HELT hund och barnfria :nailbiting:
 
Insidan ut, verkar rolig för alla åldrar. Sonen ville väl egentligen se alfons men han får offra sig :angel:

Jag håller med om Insidan ut! Om någon av biograferna i Malmö-Lund haft den på en tid som passat så hade jag gärna sett den. Kanske visas den fortfarande vecka 42 så då kan jag och dottern se den :)
 
Jag fick en chock idag när jag kom hem, 18 notiser på buke, så många har jag aldrig haft tidigare. :eek:
Visade sig vara många av er som gillade min bild på min tokiga tant till häst. :rofl:
Alltid kul när man kan dela med sig av något roligt.
Hahaha...vet att det hänt mig någon gång och då har min första tanke varit "Shit...har jag skrivit något dumt och retat upp folk" :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 261
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 040
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 170
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 484
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp