Vad gör ni med era hundar varje dag?

S

sucka

Vår hund ska ha en långpromenad varje dag dvs. promenad på ca 1-1,5 h. Förutom det får han 1-2 30 min promenader och 1-2 10 minuters.
Han ska få leka 30-60 min varje dag, samt hjärngympa 2*15 min.
Vad får era hundar?
 
Än så länge är min vovve bara 8 veckor, så det är mest att träna rumsrenhet, leka, sova, äta, osv. Han går bara typ 100 meter på egen hand än så länge, men vi tar oss fram, sakta men säkert. Man är lite trött om morgnarna, när han har gnytt halva natten bara... Det går över, har bara haft honom i 4 dagar!
 
Gud så skoj! Vad är det för hund? Lät lite deprimerande att han gnyr under nätterna. Det var jag så orolig för när vi fick vår hund. Men han gnydde ingenting. :)
 
Vi går minst en långpromenad på 1½ - 2 mil varje dag. Utöver det går vi morgonpromenad och kvällspromenad. Sen kör vi lydnad, spår eller annan träning så som sim, cykel eller jogging med matte. Så kör vi lite cirkuskonster ibland.
 
Varierar väldigt mycket... Nu har jag ju en valp på elva veckor hos mig också så de senaste veckorna har vi bara varit hemma och tagit de lugnt! :)

Med den äldre hunden försöker jag att köra lite träning och aktivering minst 15min. varje dag. Sedan åker vi iväg en till två ggr i veckan och tränar spår och lydnad. När jag har med honom till stallet går vi alltid en skogsrunda. Annars blir det de vanliga promenaderna varje dag...

Med lillvalpen har vi just påbörjat miljöträningen! Tränar också på att gå kortare promenader i koppel. Jättekul när storebror är med. Då tar hon tag i hans koppel och rycker och sliter... :D
 
Han är labrador/kelpie. Han gnyr mest för att han inte vill vara ensam, men han lär sig. SKa ju vara på Komvux till hösten, då får han vara ensam en-två timmar var dag. Men med träning, och positiv betingning, så.....var ute med honom, när han vaknat, gäller det att vara beredd!
 
Oj, vi har inte alls sådär strukturerat. Det kanske är bra att börja göra så..

Vi brukar gå en riktig promenad varje förmiddag. Hon är 6 månader så den blir inte så lång. Sen går vi många småpromenader (de är på ca 10 minuter, stannar vi och leker någonstans kan det bli upp till 30 kanske) och på kvällen en liten promenad på 20 minuter ungefär.

Hon leker rätt mycket, både inomhus och utomhus så det har vi inte heller nån bestämd tid för. Och hjärngympan (som inte är så avancerad) blir några korta stunder varje dag.
 
Jag brukar gå en långpromenad.
Sen brukar vi träna lydnad elr sök.Sen leker han med Ozzy.
sen tränar vi att gå istan utan att bry sig om alla andra.
sen går vi små promenader oxå.
Så han rastas ordentligt...
 
1-2 timmars promenad på morgonen, sen två eller tre promenader till (1 timme, ca ½ timme och ev. kiss-sväng senare).
Förr blev det ibland agility och så men nu börjar lederna krångla så det är slut med det.......
 
Varan 6-manaders valp hanger med mej hela dagen...eller sa ar hon med husse nar han ar pa jobbet (hovslagare). Hon aker med mej till stallet, till stan, overallt. Hon ar med pa alla tavlingar, osv.
Det ar jattebra for henne att flangas runt lite grann. Hon var inte alls sa trevlig nar vi fick henne (hennes mamma ar lite av det argsintare slaget). Men nu ar hon riktigt glad och inte radd for nagonting forrutom en 4-arig valack vi har i stallet, for han jagar ut henne ur hagen nar hon ar dar och leker!!

Nagra promenader blir det inte da vi bor pa landet, sa hon springer ut och in som hon vill.
Men hon har gjort nagra utstallningar och gar fint i koppel.

Jag har inte nagon direkt struktur pa mitt hundagande, men de hundar vi haft har alltid varit lydiga och bra att ha att gora med i alla situationer. Spelar ingen roll for varken mej eller Dharma (nuvarande valpen) om vi har fasta tider eller ett schema!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 727
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
688
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
509
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp