Hjälp - är det någon som varit med om något liknande??

Hund2018

Trådstartare
HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR!

För 2 månader sen
Blöder från urinröret
1 veterinären
Blodprov, röntgen lever, njure
ultraljud lite förstorad prostata.
dåligt blodvärde medicin antibiotika, hormontabletter, smärtlindring,cyklo-f
2 dagar efter veterinärbesöket trillade hunden ihop orkade inte gå.
Nästa veterinärbesök (djursjukhuset) samma undersökning blodvärdet sämre blev remiss till nästa veterinär skulle gå in med kamera i urinröret, blev inlagd, fick kateter.
Hade katetern i en vecka, slutade blöda.
Prover tagna 1,5 a fyra sida fotar och skickar.
Återbesök 2 månader senare
Bra blodvärde och urinprov kunde sluta med kortison.
Slutade med kortison på torsdagen började blöda på lördagen. Veterinären sa att vi skulle fortsätta med en högre dos kortison, men blöder fortfarande nu efter en vecka, och de vet inte hur de ska gå vidare eller vad de ska göra. Hittar inte vad felet är, trots omfattande undersökningar.
 
Påminner om min väns marsvin. När de öppnade honom och tog biopsi så hittades cancer i urinblåsan. Han kommer aldrig att bli frisk, men med långtidsbehandling kortison och metacam så är han nu symptomfri sedan en tid tillbaka. Hon har provat att ta bort medicinerna och blodet kommer tillbaka direkt. Han är också mycket känslig för tryck över urinblåsan, då kan det blöda och gör ont ett tag innan medicinerna hjälper igen
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 004
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 623
Senast: fejko
·
Katthälsa Har dykt upp ett problem här hemma med våran 8 månaders kattunge, hona, kastrerad, innekatt. Söker efter någon med samma eller liknande...
Svar
0
· Visningar
755
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp