Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis uppdatering från förskolan med bilder, älskar att få det 🥰 De går ju 1-4-åringar tillsammans men har åldersindelad pedagogisk verksamhet varje vecka. Min yngsta har grupp med två andra som är mellan 1,5-2 år och det är så himla gulligt att få uppdateringarna från deras grupp. Idag hade de ”röstat” om vad gruppen skulle heta, majoriteten hade valt en bild med en nyckelpiga så nu heter de Nyckelpigegruppen 🥹
Åh jag älskar också sånt! Förut fick vi varje vecka men nu när de bytt avdelning är det jättedåligt med såna uppdateringar!
Min ena son är dock med i Nallegruppen efter att de fått dra lott om barnens förslag 😭😍. Min son hade föreslagit ”glassgruppen” 😅.
 
Åh jag älskar också sånt! Förut fick vi varje vecka men nu när de bytt avdelning är det jättedåligt med såna uppdateringar!
Min ena son är dock med i Nallegruppen efter att de fått dra lott om barnens förslag 😭😍. Min son hade föreslagit ”glassgruppen” 😅.
Det har varit lite olika hur mycket uppdateringar vi har fått men jag blir jätteglad varje gång :) Pedagogerna brukar skriva veckobrev där de berättar vad de har gjort, t.ex. går de till skogen varje torsdag och så är det grupp en gång i veckan.
 
Idag vid middagen höll dottern plötsligt fram sin tumme och jag förstod inte vad hon ville att jag skulle kolla på. ”Det är en tumme upp, det betyder att det är bra. Tumme ner betyder att det är dåligt. Men jag har tummen upp och då är det bra. Maten var bra! Jag tycker att du kan laga det här igen.” Det var alltså strimlad stekt falukorv med makaroner.

Det var kul att höra sa jag till henne, sen fortsatte hon med att tala om att hon gillar all mat som vi lagar. Det tyckte jag var lite mer av en överraskning med tanke på hur kräsen hon kan vara 😅 Frågade lite mer om vilken mat hon gillar när vi lagar, det var tydligen varmkorv, hamburgare och pannkakor. Otippat 😂
 
B6C0D1AD-5C4F-4BD1-9E77-550D5DE5963D.jpeg

William fick en bok om hur man tecknar hästar och hundar av mormor! Den här blev först ut 😁
 
Ute och går med sovande tvillingar i vagn, väntar på att öppna förskolan ska öppna. Lämnar storebror på skolan vid 8,15 och öppna förskolan öppnar nio. Känns inte som nån idé att gå hem imellan!
 
Första vab för hösten. Yngsta hade nästan 39 i feber igår kväll. Idag gränsfall på feber och gnällig, så blir hemma imorgon med. Får så sjukt dåligt samvete mot jobbet, fast jag vet man inte ska det. Men det känns lättare om det är nåt mer specifikt att ta på, mer än "gränsfall och gnäll".
 
Första vab för hösten. Yngsta hade nästan 39 i feber igår kväll. Idag gränsfall på feber och gnällig, så blir hemma imorgon med. Får så sjukt dåligt samvete mot jobbet, fast jag vet man inte ska det. Men det känns lättare om det är nåt mer specifikt att ta på, mer än "gränsfall och gnäll".
Ja, det är hemskt att man alltid har dåligt samvete åt nåt håll. Jag brukar försöka landa i att det är en kort period av hela ens arbetsliv och att man ju själv faktiskt har rätt mycket förståelse för att ens kollegor behöver vara hemma med sjuka barn.
 
Det är så roligt nu när man kan ha diskussioner med sina barn! De har uppenbart pratat om rymden på förskolan för igår hade jag och S en lång diskussion om rymden över kvällsmackan, om var den är nånstans (”kanske rymden är bakom mitt hus?”) och vad jordklotet är (”en stor rymdboll!”) ❤️❤️.
 
Vår minsta har troligtvis svinkoppor. :down:
Feber och många utslag i ansiktet.
Någon med erfarenhet kring det?

Jag ska till ullared imorgon och jag har längtat sååååå mycket efter det. Men har så dåligt samvete för att lämna maken hemma med ett sjukt barn och en sjukt vild 4,5 åring. Vet att barnen går före allt men det är så typiskt. Känns som jag inte har något annal val än att ställa in.
 
Vår minsta har troligtvis svinkoppor. :down:
Feber och många utslag i ansiktet.
Någon med erfarenhet kring det?

Jag ska till ullared imorgon och jag har längtat sååååå mycket efter det. Men har så dåligt samvete för att lämna maken hemma med ett sjukt barn och en sjukt vild 4,5 åring. Vet att barnen går före allt men det är så typiskt. Känns som jag inte har något annal val än att ställa in.
Har du långt dit, alltså blir du borta mer än en heldag? Vad säger mannen själv? :)
 
Vår minsta har troligtvis svinkoppor. :down:
Feber och många utslag i ansiktet.
Någon med erfarenhet kring det?

Jag ska till ullared imorgon och jag har längtat sååååå mycket efter det. Men har så dåligt samvete för att lämna maken hemma med ett sjukt barn och en sjukt vild 4,5 åring. Vet att barnen går före allt men det är så typiskt. Känns som jag inte har något annal val än att ställa in.
Åk! Du behöver det ❤️ De kommer klara sig bra, såklart kan det bli lite kämpigt men jag är säker på att du själv har fått rodda såna situationer förut ifall han har varit borta, visst?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
92 93 94
Svar
1 868
· Visningar
98 286
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 423
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 308
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 903
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp