Vad gör vi? Kids edition - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Personalen på min sons förskola har starkt uppmanat till att vi lämnar honom oftare än vad vi behöver. (Jag jobbar skift och bara 80% så jag är hemma mycket.) De menar att han annars inte kommer in i verksamheten. Jag har vid flera tillfällen kontrollfrågat om de verkligen menar att han ska vara där trots att jag är ledig och det gör de. För hans skull (såklart). Jag är tacksam för att de resonerar på det viset och håller tummarna för att personalen på er förskola gör likadant.
Det har våra pedagoger också sagt. I vårat fall hade det handlat om 4 veckor full tid och sen 4 veckor helt borta (där jag då hade varit tvungen att flexa/ta semester för tex om sambon haft läkarbesök etc). De har valt att se mellan fingrarna för allas skull och det vi gett i gengäld är att alltid försöka vara flexibla tillbaka när det tex varit mycket vikarier eller sjukdom genom att lösa tidig hämtning, alltid komma snabbt vid vab etc. Vi har aldrig utnyttjat full tid på förskolan men varit väldigt tacksamma över att vi haft möjligheten. Prata med pedagogerna och rektorn, jobbar din sambo mycket helger/nätter behöver ju han ha någon möjlighet att ha fri tid. Tänker också att hans arbetsgivare kanske kan skriva ett intyg på hans anställnings grad och sen kan man låtsas som det regnar lite..

Du har skrivit att det är mycket pengar, att det är surt givet den lilla tiden, att det är mindre kul att betala 1800 kr i månaden. Intrycket på dina inlägg är verkligen att du tycker att det är dyrt. Är det inte det du menar så uttrycker du dig lite luddigt tycker jag.

Hoppas ni får fler timmar! Det är ju för barnets skull bättre med kontinuitet.
I min värld är det skillnad på "sura pengar" och dyrt. Dyrt antyder att jag inte tycker det är värt pengarna, vilket jag tycker det är. Men jag kommer inte direkt skratta när jag betalar, för jag hade velat nyttja platsen mer.

Just det argumentet med kontinuitet framförde jag till administratören som svarade att det inte funkar så.

Mer eller mindre en pärs att gå husesyn idag efter att mormor och morfar barnvaktat ungarna igår em/kväll.

- Lilla E har nån gång under dagen lyckats gå till växthuset, hittat märkpenna och ritat ett nästan meterhögt porträtt av sin pappa - på växthusväggen
- en av mina pinnstolar har fått sitsen dekorerad med merparten av innehållet i ett limstift. Limstiften var nerpackade i kartong när jag åkte hemifrån :cautious:
- min mamma berättade att lilla E lagt en ryggbajs och behövt duscha vid läggdags. Nu när jag skulle lägga mig hittade jag fläcken på täcket som hon glömt nämna :arghh: Förstår inte hur jag lyckades missa den igår, men jag är täppt i näsan och var väldigt trött 😬

Mer eller mindre en pärs att gå husesyn idag efter att mormor och morfar barnvaktat ungarna igår em/kväll.

- Lilla E har nån gång under dagen lyckats gå till växthuset, hittat märkpenna och ritat ett nästan meterhögt porträtt av sin pappa - på växthusväggen
- en av mina pinnstolar har fått sitsen dekorerad med merparten av innehållet i ett limstift. Limstiften var nerpackade i kartong när jag åkte hemifrån :cautious:
- min mamma berättade att lilla E lagt en ryggbajs och behövt duscha vid läggdags. Nu när jag skulle lägga mig hittade jag fläcken på täcket som hon glömt nämna :arghh: Förstår inte hur jag lyckades missa den igår, men jag är täppt i näsan och var väldigt trött 😬
Avancerat porträtt av sin pappa ändå! 😅

@sthu jag tror och hoppas att det kommer att lösa sig för er på bästa sätt när förskolan väl börjar. Jag hade liknande funderingar och farhågor, bland annat gällande schema innan vår son började. (Själv går jag på 10 veckors schema och får veta hur jag ska jobba två veckor innan det nya schemat börjar gälla.) Det är liksom bara för föris att hacka i sig att alla inte jobbar måndag-fredag 9-17 (eller vad nu "normala" arbetstider är :angel: ). Så prata med dem och förklara läget när ni väl är på plats, jag tror att ni löser det då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det är lite roligt att jag startade en tråd, skrev inte färdigt i originalinlägget men tråden fick god fart ändå... 😁🙈 Tråd 'Mens'...
Svar
3
· Visningar
701
Senast: pajaztar
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 205
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 446
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 236
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka