Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, vet inte om jag ska skratta eller gråta. Bestämde tid med en i stallet och red ut ihop. Förvarnade innan att hästen är under igångsättning så vi behöver ta det lugnt. Fick trava ikapp nästan hela tiden och till sist är min stackars häst så trött så jag struntar i att vi kommer på efterkälke. Sen när vi har en dryg km hem förklarar ryttaren att hon alltid galopperar på kantzonen hem. Jag säger att det orkar inte min häst. Får till svar ”okej, då ses vi i stallet” och sen sticker hästen i 190 knyck…

Tack och lov att jag har tränat min häst för att vara själv oavsett vad andra gör. Vi skrittade hem lugnt, det var lerigt och blött hela vägen, så inget jag skulle vilja galoppera i även om hon orkade (hon blev trött av att skritta för det var så tungt underlag).

Men själva rundan var trevlig iaf. Försöker tänka positivt. Försöker…
Men usch! Sådär beter man sig bara inte 😡
 
Jaha, vet inte om jag ska skratta eller gråta. Bestämde tid med en i stallet och red ut ihop. Förvarnade innan att hästen är under igångsättning så vi behöver ta det lugnt. Fick trava ikapp nästan hela tiden och till sist är min stackars häst så trött så jag struntar i att vi kommer på efterkälke. Sen när vi har en dryg km hem förklarar ryttaren att hon alltid galopperar på kantzonen hem. Jag säger att det orkar inte min häst. Får till svar ”okej, då ses vi i stallet” och sen sticker hästen i 190 knyck…

Tack och lov att jag har tränat min häst för att vara själv oavsett vad andra gör. Vi skrittade hem lugnt, det var lerigt och blött hela vägen, så inget jag skulle vilja galoppera i även om hon orkade (hon blev trött av att skritta för det var så tungt underlag).

Men själva rundan var trevlig iaf. Försöker tänka positivt. Försöker…
Men fy!! Sådär gör man inte!
 
Work in progress. Stjärt- och ryggfenor kvar, sedan hoppas jag att den känns klar.

IMG_20230320_224141.jpg
 
Blööörk.. 😞 Var tillbaka på jobbet igår som jag skrev tidigare men trots att det är "bara" hemmajobb så mår jag nu pyton, kan inte sova pga snuvan! Och på torsdag ska jag ha möte om framtiden och ev anställning på företaget..! :arghh:
Vet inte vilket som är bäst, att vila upp mig inför torsdag eller försöka jobba ändå för att visa mig från min bästa sida för arbetsgivaren.

Sitter nu i en fåtölj i dum förhoppning om att det skulle förbättra snuvan, än så länge är svaret nej :meh:
 
Kändes nästan som att jag hade lite feber när jag gick och la mig (första gången) då jag hade lite feberyrsel, men det var bara 37,2, dvs på gränsen. Har inte haft feber än i det här sjukdomsförloppet.

Argh, jag ångrar nästan att jag gick till tandläkaren och blev smittad där! :arghh: Hade ju kunnat vänta med det tills jag blivit anställd :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 804
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 277
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 250
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 221
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp